ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرقت ۱۹۷ میلیون دلاری از اویلر فایننس

| سه شنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

مجرمان سایبری حدود 197 میلیون دلار ارز رمزنگاری شده را از پلتفرم وام دهی کریپتو اویلر فایننس (Euler Finance) سرقت کرده اند.
به گزارش سایبربان، شرکت نظارت بر بلاک چین پکشیلد (PeckShield) در توییتی اعلام کرده است که اویلر فایننس در انبوهی از تراکنش‌ها در اتریوم مورد سوء استفاده قرار گرفته است که به ضرر 197 میلیون دلاری این پروژه منجر شده است.
محقق مستقل، زک اکس بی تی (ZachXBT) در توییتر نوشته است که تقریباً مطمئن است که این حمله، کار هکرهای مخرب بوده است.
اویلر فایننس در توییتی می گوید: ما از این موضوع آگاه هستیم و تیم ما در حال حاضر با متخصصان امنیتی و پلیس مشغول کار و پیگیری است. به محض اینکه اطلاعات بیشتری به دست بیاید، آن را منتشر خواهیم کرد.

چندین سرمایه‌گذار اویلر به انتشار پست‌هایی در مورد وضعیت بدشان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پرداخته اند.
یکی از سرمایه گذاران اویلر در دیسکورد (Discord) می نویسد: تقریبا 1.3 میلیون دلار از بین رفته است. من فکر می کردم که آنها امن ترین پروتکل وام دهی هستند، هرگز مایکل را در توییتر دوست نداشتم، اما حتی تصور نمی کردم آنها به روز رسانی ها را بدون اطلاع قبلی یا ممیزی منتشر کنند.

پس از خبر حمله سایبری، توکن رمزنگاری اویلر به شدت سقوط کرده است.
هکرهای رمزارز در سال گذشته 3.8 میلیارد دلار سرقت کرده بودند که این بدترین سال ثبت شده برای سرمایه گذاران رمزنگاری می باشد، در حالی که در سال 2021، این رقم 3.3 میلیارد دلار بود.
بر اساس گزارش های پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین چین آنالیز (Chainalysis)، اکتبر بزرگترین ماه برای هک ارزهای دیجیتال بوده است، زیرا در این ماه، ۷۷۵.۷ میلیون دلار در ۳۲ حمله جداگانه به سرقت رفته است.
پروتکل‌های مالی غیر متمرکز (DeFi) اصلی ترین قربانی با آمار 82.1 درصد از کل ارزهای رمزنگاری شده سرقت شده توسط هکرها رقم خورده اند که این آمار در مجموع برابر با مبلغ 3.1 میلیارد دلار می شود که نسبت به سال 2021 با آمار 73.3 درصدی، افزایش داشته است. از این 3.1 میلیارد دلار، 64 درصد به طور خاص از پروتکل های پل های زنجیره‌ای متقابل به دست آمده است.

  • ۰۱/۱۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">