ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت انگلستان در امنیت سایبری محل کار سرمایه‌گذاری می‌کند.
به گزارش سایبربان؛ دولت بریتانیا تا سقف 200 هزار پوند بودجه برای کسب و کارها به منظور تحقیق در مورد امنیت دستگاه‌های اینترنت اشیا (IOT) ارائه می‌دهد.

سازمان‌ها می‌توانند برای این بودجه درخواست دهند و آن‌هایی که موفق می‌شوند، وظیفه پیدا کردن خطرات سایبری مرتبط با دستگاه‌های IOT محل کار مانند چاپگرها و سیستم‌های رزرو اتاق جلسه را خواهند داشت.

این تحقیق به دلیل داده‌های حساسی که به طور معمول به‌وسیله دستگاه‌های هوشمند در محل کار جمع‌آوری می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

از آنجایی که بخش‌های منابع انسانی بیشترین دسترسی را به چنین داده‌های حساس کارکنان و شرکت دارند، اغلب در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند. هر گونه ارتقاء امنیت سایبری در محل کار به عنوان یک مزیت بزرگ تلقی می‌شود.

کارشناسان معتقدند که در ماه اوت سال 2019، گروهی از هکرهای روسی با استفاده از تلفن‌های کنفرانس و چاپگرهای اداری، به شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت حمله سایبری کردند.

این کمک مالی بخشی از راهبرد ملی سایبری گسترده‌تر دولت است که متعهد به پرداخت 2.6 میلیارد پوند برای آن شده و هدف آن محدود کردن اتکای بریتانیا به تأمین کنندگان فناوری فردی و قرار دادن بریتانیا در موقعیت قوی‌تری از نظر فناوری‌های سایبری است.

تحقیقات انجام شده به‌وسیله «Zivver»، شرکت ارتباطات دیجیتال در ماه می سال جاری نشان داد که 91 درصد از شرکت‌ها فکر می‌کردند که می‌توانند در نحوه مقابله با مدیریت ریسک فناوری اطلاعات پیشرفت بیشتری داشته باشند، در حالیکه 33 درصد از کارمندان ادعا کردند که در 2 سال گذشته هیچ آموزشی در مورد امنیت داده دریافت نکرده‌اند.

Zivver از 1000 کارمند و 250 رهبر فناوری اطلاعات شرکت‌های بریتانیایی نظرسنجی کرد.

جولیا لوپز (Julia Lopez)، وزیر سایبری بریتانیا گفت : «فناوری نقش اساسی در حفظ مشاغل بریتانیا در طول همه‌گیری ایفا و از آن زمان به چرخش به سمت کار ترکیبی و افزایش بهره‌وری کمک کرد. این تحقیق تضمین می‌کند که ما اقدامات مناسبی را برای محافظت از اقتصاد خود و ایمن نگه داشتن دفاتر و کارکنان خود در برابر تهدیدات امنیت سایبری در اختیار داریم.»

  • ۰۱/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">