ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گروه یونایتد (United Group)، بزرگ‌ترین شبکه فیبر را در جنوب شرقی اروپا ایجاد می‌کند.

به گزارش عصر ارتباط یک شرکت تازه‌تاسیس در اسلوونی امسال با دارایی‌هایی در بلغارستان و اسلوونی ترکیب خواهد شد. این اقدام پس از تاسیس موفق شرکت یونایتد فیبر (United Fiber) در یونان، در سال 2021 انجام می‌شود.

شرکت یونایتد فیبر دارای 60 هزار کیلومتر شبکه اصلی و مترو در چهار بازاری است که اروپا را به خاورمیانه و آسیا متصل می‌کند.

 در همین رابطه، زالکو باتیستیک معاون فناوری گروه یونایتد گفت: «دو دهه پس از راه‌اندازی این شرکت در صربستان، این مجموعه، به بزرگ‌ترین شبکه نوری در جنوب شرق اروپا تبدیل شده است. با ترکیب سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌ها در یونایتد فیبر، می‌توانیم فعالیت‌ها را بیشتر گسترش دهیم، هم‌افزایی قوی ایجاد کنیم و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری را به سطح بعدی برسانیم.»

یونایتد فیبر یونان، کلید استراتژی استقرار بوده است. ضریب نفوذ فیبر به خانه‌ها در این کشور، 20 درصد است. در بلغارستان، این گروه دارای بزرگ‌ترین شبکه FTTH در کشور است که 50 درصد خانوارها را شامل می‌شود و طبق برنامه قصد دارد تا سال 2028 به 67 درصد افزایش یابد.

در کرواسی نیز سالانه حدود 80 هزار خانوار اضافه می‌شوند و برنامه‌ریزی برای تحقق 40 درصد از کل خانوارها تا سال 2028 در حال انجام است. در اسلوونی، گروه یونایتد، دارای دومین شبکه فعال GBPS است که حدود 50 درصد کل خانوارهای این کشور را پوشش می‌دهد.

همچنین یک پروژه زیرساختی جدید توسط یونایتد فیبر، یک کابل زمینی را مستقر می‌کند که آتن و تسالونیکی را به‌هم متصل می‌سازد و اروپای جنوب شرقی را با نقاط مهم در اروپای غربی مرتبط می‌کند.

این پروژه که قرار است در سال 2025 تکمیل شود، اتصالات متقابل با ترکیه و خاورمیانه را تقویت می‌کند، اتصالات با بلغارستان را نیز بهبود می‌بخشد و برنامه‌های کابل زیردریایی اژه، بین یونان و ترکیه را نیز تسهیل می‌کند.

  • ۰۳/۰۴/۲۷

فیبرنوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">