ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرنوشت غم انگیز اینترنت در سال 2010

| چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۸۶، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۳ نظر

نتایج تحقیقات یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی نشان می دهد، در صورتی که ترافیک آنلاین با روند فعلی به رشد خود ادامه دهد، جستجوی اینترنت در سال 2010 به کندی دوره اتصال تلفنی پیش از Adsl خواهد شد.

به گزارش مهر، نتایج تحقیقات موسسه آمریکایی Nemertes Research Group که بررسیهایی را در راستای رشد جهانی ترافیک آنلاین و سرمایه گذاریهای پیش بینی شده درباره زیرساختهای اینترنت انجام داده است، در گزارشی اعلام کرد، درصورتی که ترافیک آنلاین با روند کنونی به رشد خود ادامه دهد تا سال 2010 زیرساختهای اینترنت دیگر نمی توانند سرعت دریافت اطلاعات ورودی را با پردازش و خروج نتایج سازگار کنند و به این ترتیب دقت شبکه بسیار کند خواهد شد.

به طوری که برای مثال بارگذاری یک فیلم از سایت "یو تیوب" به اندازه زمان اتصالات تلفنی پیش از Adsl به طول می انجامد.

این مشکل در پی موفقیت و اقبال برخی از سرویسهای وب به خصوص گسترش فیلم روی "یوتیوب" و اشتراک گذاری فایلهای صوتی و تصویری از راه سرویسهای " P2P" ایجاد شده است.

در حقیقت استقبال چشمگیر از این سرویسها و تبادل حجم بالای داده ها که در شبکه جابجا می شوند، موجب شده است که در سطح جهانی ترافیک آنلاین بسیار متراکم شود.

موسسه Nemertes در تحقیقات خود انگشت اتهام را به طرف "یوتیوب" نشانه می رود و نشان می دهد که در هر ماه در حدود 27 پتابایت داده (27 میلیون گیگابایت) در اینترنت تبادل می شوند. این در حالی است که حجم گردش اطلاعات در شبکه در مدت یکسال به حدود 161 هگزابایت (161 میلیارد گیگابایت) می رسد.

براساس گزارش بی بی سی نیوز، به اعتقاد "ویکی پدیا"، دانشنامه آنلاین جهانی، در آینده جحم تبادلات اینترنت حتی می تواند به "زتابایت" (هزار میلیارد گیگابایت) و "یوتابایت" (هزار زتابایت) نیز برسد و در آنزمان است که کاربران می توانند برای حجم های قدیمی کیلو و مگابایت طلب عافیت کنند!

این نتایج پیش بینی می کند که سال آینده همزمان با بهبود کیفیت "یو تیوب" و عرضه فیلمهای با وضوح تصویر بالاتر روی این سایت و رشد سکوهایی مثل Joost و Babelgum که خدمات اشتراک گذاری فایل (P2P) را برای دریافت آنلاین ساعتها برنامه تلویزیونی ارائه می کنند، تاحد قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.
برپایه گزارش Nemertes رفع این مشکل غیرممکن نیست و برای اجتناب از این فاجعه کافی است که سرمایه های مربوط با زیرساختهای اینترنت، پهنای باند و سایر ساختارها به رقمی در حدود 137 میلیارد دلار برسد.

  • ۸۶/۰۸/۳۰

نظرات  (۳)

فکر نکنم ما در ایران سرعت بالا یا ADSLرا با این وضیعیت ببینیم.
اونا از حالا میترسن سه سال دیگه به درد حالای ما دچار بشن بعد وزیر ict میگه پهنای باند کافیه (ما چه قد بد بختیم)
ba sorate internete ma ta 10 sale dige ham nemitonim as internet film downlod konim

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">