ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بودجه ۵۲ میلیارد دلاری آمریکا برای تولید تراشه

| چهارشنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

سنای آمریکا دیروز لایحه ای را تایید کرد که به میزان قابل توجهی تولید نیمه رسانای این کشور را افزایش می دهد تا قدرت این صنعت داخل کشور را در رقابت با چین افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این لایحه بودجه ای ۵۲ میلیارد دلاری برای اعطای یارانه جهت تولید نیمه رسانا و اعتبار مالیاتی ۲۴ میلیارد دلاری برای کارخانه های تراشه سازی تایید می کند.

پیش بینی می شود سنا در روزهای آینده به طور نهایی لایحه را تصویب کند و مجلس نمایندگان نیز در روزهای آینده آن را تایید خواهد کرد.

جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا تایید لایحه را نشانه ای از توافق قدرتمند دو حزب این کشور برای ساخت تراشه های بیشتر در آمریکا دانست. به گفته او این تراشه ها علاوه بر تقویت قدرت اقتصادی ایمنی کشور را حفظ می کنند.

لایحه مذکور در حالی ارائه شده که کمبود مداوم تراشه تولید در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، محصولات مصرفی الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، تسلیحات فناورانه را محدود کرده و برخی تولید کنندگان نیز مجبور به کاهش فعالیت های خود شده اند.

 

تلاش رئیس جمهور آمریکا برای ارتقای تولید تراشه 
جوبایدن برای تصویب لایحه ای در راستای ارتقای صنعت تراشه سازی آمریکا تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جوبایدن رییس جمهور آمریکا تماسی ویدئویی با مدیران ارشد شرکت های لاکهید مارتین، مدترونیک پی ال سی و کامینز وهمچنین رهبران کارگران برقرار کرد. این اقدام در جهت تلاش دولت برای تصویب لایحه ای برای ارتقای صنعت نیمه رسانای آمریکا است.

بایدن در این دیدار گفت: کنگره باید این لایحه را هر چه سریع تر تصویب کند. این یک ضرورت اقتصادی است. لایحه مذکور تلاش ها برای تولید نیمه رسانا را تقویت می کند.

چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا، اعلام کرد به دلیل شرایط نامساعد آب وهوایی فرایند رای گیری درباره لایحه را تا ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه به تعویق انداخته است.

این لایحه شامل یارانه ۵۲ میلیارد دلاری برای تولید نیمه رسانا در آمریکا و همچنین ۲۵ درصد اعتبار مالیاتی به مدت ۴ سال است تا شرکت ها به ساخت کارخانه های تراشه سازی در آمریکا ترغیب شوند. تخمین زده می شود ارزش اعتبار مالیاتی به حدود ۲۴ میلیارد دلار برسد.

هفته گذشته سنا از نسخه تعدیل شده این لایحه پشتیبانی کرد. هدف این لایحه بهبود وضعیت کمبود تراشه است که اکنون تولید در صنایع مختلف از خودروسازی و محصولات الکترونیکی مصرفی گرفته تا تجهیزات پزشکی و اسلحه های فناورانه را مختل است.

  • ۰۱/۰۵/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">