ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بنیاد برکت در زمینه ایفای مسئولیت های اجتماعی، تاکنون بالغ بر 247 هزار تن در مناطق محروم کشور را تحت پوشش طرح آزمایشی سلامت الکترونیک بنیاد قرار داده است.

به گزارش بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای این طرح یکصد میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و خدمات ارایه شده شامل 16 موضوع مختلف است.
بنیاد برکت برای اجرائی کردن ابتکارات خود در حوزه سلامت الکترونیک از سال گذشته به طور آزمایشی در چهار نقطه از کشور، طرح سلامت الکترونیک را عملیاتی کرد.
منطقه زهک در سیستان و بلوچستان، پاوه در استان کرمانشاه و کلیبر و اسکو در استان آذربایجان شرقی، مناطقی به شمار می آیند که این طرح به طور آزمایشی در آن جا اجرا می شود.
بنیاد برکت برای توسعه خدمات رسانی به مناطق محروم کشور در زمینه سلامت عمومی، سامانه سلامت الکترونیک را طراحی کرده است.
سلامت الکترونیک حوزه جدید و رو به رشد از تلاقی اطلاع رسانی پزشکی و سلامت عمومی است که به خدمات و اطلاعات ارایه شده یا تقویت شده از طریق اینترنت و فناوری های وابسته اطلاق می شود.
اجرای پروژه های مرتبط با سلامت الکترونیک از یک سو تحقق عدالت اجتماعی در دسترسی به خدمات سلامت را افزایش داده است و از سوی دیگر در ارتقای سطح سلامت به خصوص در مناطق محروم مؤثر است.
ورود سلامت الکترونیک به عرصه نظام سلامت فرآیندی تحول گرا در گردش کار و فعالیت های جاری سلامت محسوب می شود و سامان دهی آمار و اطلاعات، تصمیم گیری و تحلیل داده ها، انجام مداخلات علمی با هدف بهبود شاخص های سلامت و گسترش خدمات سلامت به اقصی نقاط کشور را همراه خواهد داشت.
در این پروژه سامانه های مختلفی همچون سامانه ی آموزش الکترونیک سلامت، سامانه پرونده الکترونیک سلامت، سامانه ارسال بلوتوث سلامت، سامانه مشاوره ی الکترونیک سلامت و سامانه ِ مشاوره تلفنی برکت، پیش بینی شده است.
در همین حال بنیاد برکت اقدام به شناسائی یک هزار و 350 زوج نابارور و ارایه خدمات به 665زوج از این شمار با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال کرده است و نخستین نوزادان حاصل از اجرای این طرح در ماه ربیع الاول متولد شدند.
تعداد بیمه نامه های صادره برکت برای افراد محروم در مناطق روستایی و کم تر توسعه یافته نیز با اعتباری به میزان 42 میلیارد ریال به 155 هزار مورد رسیده است.
بنیاد برکت در 20 آذرماه سال 86 براساس توصیه های رهبر معظم انقلاب برای خدمت رسانی به مناطق محروم و کم تر توسعه یافته ی کشور، تحت نظر ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">