ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سوءاستفاده از کد ملی در سامانه تجارت

| شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از گرانفروشی روغن توسط تولیدکنندگان خبر داد و گفت: در سامانه تجارت، برخی از کد ملی افراد برای ثبت خرید کالا سوءاستفاده می کنند که این نشان‌دهنده هماهنگ نبودن بخش های مختلف این سامانه است.
محمد آقا طاهر در گفت و گو با  تسنیم در خصوص  وضعیت عرضه اقلام مواد غذایی و کالاهای اساسی اظهار داشت: هیچ کمبودی در عرضه کالاهای اساسی از جمله برنج، چای و حبوبات وجود ندارد و تنها مشکلی که هست، در خصوص روغن است.

وی با اشاره به اینکه کمبود اندکی در روغن جامد وجود دارد، گفت: دلیل این کمبود این است که تولید کنندگان  قیمت را بیش از نرخ مصوب ارائه می کنند و برای دریافت پول آن نیز دو شماره حساب اعلام می کنند تا  به یک شماره قیمت مصوب را واریز کنند و به یک شماره نیز قیمت مازاد را. 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی خاطر نشان کرد: گران بودن قیمت روغن و همچنین الزام بر ثبت در سامانه تجارت برای خرید، دلایلی است که باعث شده خرید از تولید کننده روغن کاهش و در نتیجه در بازار کمبود ایجاد شود. بنابراین قیمت روغن در بازار گران تر از نرخ مصوب است.

 

*سوءاستفاده از کدهای ملی در سامانه تجارت

وی در پاسخ به این سوال که چرا خواربارفروشان از  ثبت در سامانه تجارت استقبال نمی کنند، افزود: باید برای ثبت در سامانه تجارت، کد ملی ثبت شود و با توجه به سوء استفاده هایی که از کد ملی افراد شده و بدون اینکه کالایی خریده باشند، نام آنها در سامانه تجارت ثبت درج شده، برخی از خواربار فروشان نیز از این موضوع می ترسند که از کد ملی آنها سوء استفاده شود.

آقا طاهر تأکید کرد: وقتی کد ملی فردی در سامانه تجارت به عنوان خریدار ثبت می شود، باید پاسخگو باشد که این کالا را به چه کسی فروخته است، اگر اصلا کالایی خریداری نکرده باشد، دچار مشکل می شود. البته این تخلفات قابل پیگیری است ولی وقتی سیستمی را راه اندازی می کنیم باید همه جوانب در نظر گرفته شود تا تخلفات به حداقل برسد نه اینکه فقط اقدام به راه اندازی کنیم بدون اینکه آمادگی آن وجود داشته باشد.

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، چند مورد تخلف در این خصوص به ما اعلام شده که برخی خطای خود را می پذیرند ولی برخی اهمیتی نداده و می گویند هر کاری که دوست دارید انجام دهید. ما مخالف  ترقی در قوانین و پیشرفت نیستیم ولی باید بین همه بخش های درگیر، همخوانی وجود داشته باشد تا چنین تخلفات و جرایمی رخ ندهد.

وی ادامه داد:  کمبودی در کالاهای اساسی نیست ولی به دلیل نوسانات نرخ ارز گرانی وجود دارد. هفته گذشته نیز دوقلم از حبوبات (نخود و لوبیا چیتی) و برنج خارجی گران شد. شاید گرانی ها زیاد نباشد ولی به هر حال نباید رخ دهد. بنابراین امیدواریم ابتدا قیمت ارز کاهش پیدا کند و بعد از آن نیز قیمت کالاها کاهش یابد.

آقا طاهر خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که جلساتی که برای هماهنگی و تصمیمات این حوزه برگزار می شود، با انجمن ها است ولی همه کار را از اتحادیه ها می خواهند و ما در جلسات حضور نداریم.

وی در پایان گفت: مدتی است وزارت صمت به دنبال ادغام اتحادیه ها است که هنوز انجام نشده ولی در خصوص اتحادیه بنکداران، 8 اتحادیه وجود دارد فعالیت مشابه دارند و قرار است به یک یا دو اتحادیه کاهش یابند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">