ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان نظارت بر رفتار مالی انگلیس به نمایندگی از حدود ۴۴ میلیون کاربر فیسبوک که حقوقشان نقض شده از این شرکت شکایت کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان - لیزا لودال گورمسن، مشاور ارشد سازمان نظارت بر رفتار مالی انگلیس و یکی از متخصصان حقوق رقابت می‌گوید: به نمایندگی از حدود ۴۴ میلیون کاربری که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ از فیسبوک استفاده کرده و این پلترفم با سوء استفاده از اطلاعات خصوصی آن‌ها حقوقشان را نقض کرده، از این شرکت شکایت کرده است.

به گزارش رویترز، بر اساس شکایت یادشده فیسبوک با تحمیل شرایط کاربری ناعادلانه به کاربران خود میلیارد‌ها پوند درآمد داشته و موفق شده اطلاعات خصوصی کاربران را از طریق امکانات این شبکه اجتماعی گردآوری کند.

فیسبوک در واکنش به این شکایت گفته مردم از خدمات آن بدان علت استفاده می‌کنند که می‌توانند کنترل معناداری به اطلاعاتی که در پلتفرم فیسبوک به اشتراک می‌گذارند، داشته باشند.

این شرکت قبلاً با شکایت مشابهی در خاک آمریکا نیز مواجه شده است، وکلای نیویورک و ایالت‌های دیگر در شکایتی به دادگاه استیناف منطقه کلمبیا اعلام کرده اند که فیسبوک یک شرکت انحصارگرا است که از قدرت خود در بازار برای از بین بردن رقابت استفاده کرده است. فیسبوک برای این منظور از شیوه انحصار گرایی «بخر یا دفن کن» رقبای تازه استفاده کرده که به کاربران و عموم مردم آسیب می‌رساند.

متا پلتفرمز، مالک فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالت‌ها در ارائه درخواست استیناف برای ثبت شکایت اشتباه کرده اند. هیچ دلیلی برای لغو این تصمیم در دادگاه تجدید نظر وجود ندارد.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک گفت: فیسبوک به کاربران آسیب می‌رساند. این شرکت بار‌ها از تسلط خود بر بازار استفاده کرده است تا شرکت‌های کوچک را از گردونه کسب و کار خارج کند و رقابت را برای میلیون‌ها کاربر کاهش دهد.

این گروه، متشکل از ۴۶ ایالت، گوام و منطقه کلمبیا، معتقدند حکم جیمز بواسبرگ، قاضی منطقه‌ای در ناحیه کلمبیا مبنی بر آنکه آن‌ها مدتی طولانی برای طرح شکایت صبر کرده اند، اشتباه است.

بواسبرگ همچنین در ماه ژوئن شکایت کمیسیون فدرال تجارت آمریکا را علیه فیسبوک رد کرده بود، اما به دادگاه اجازه داد پرونده را مجدداً بررسی کند. در هفته گذشته نیز بواسبرگ اجازه ثبت شکایت را داد.

کمیسیون فدرال تجارت و هم ایالت‌ها در سال ۲۰۲۰ از دادگاه خواسته بودند که به فیسبوک دستور فروش اینستاگرام و واتس اپ را بدهد.

این شکایت‌ها به دنبال سال‌ها تحقیق از چهار غول بزرگ فناوری آمریکا و همچنین شکایت علیه فیسبوک و گوگل انجام شده است.

  • ۰۰/۱۰/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">