ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان تهران درباره کارت‌ملی‌های معوق مانده گفت: کارت هوشمند ملی یکی از حرکت‌های خوب دولت سیزدهم بود. دانش‌بنیان کردن کارت ملی در ایران از اقدامات این دولت است.

به گزارش فارس؛ زین‌الصالحین، مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان تهران باتوجه به فرارسیدن روز ملی ثبت‌احوال مهمان حضوری برنامه تهران ۲۰ ‌در شنبه، ۳ دی‌ماه بود. 

زین‌الصالحین در ابتدا گفت: ثبت‌احوال همه وقایع حیاتی اشخاص را ثبت می‌کند. درواقع همه داده‌های اطلاعاتی مردم به عنوان آرشیو الکترونیکی در سامانه ثبت می‌شود. این داده‌ها تحت عنوان سند هویتی در پایگاه ما نگهداری می‌شود و شناسنامه و کارت ملی یکی از تولیدات آن است.

مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان تهران درباره کارت‌ملی‌های معوق مانده گفت: کارت هوشمند ملی یکی از حرکت‌های خوب دولت سیزدهم بود. دانش‌بنیان کردن کارت ملی در ایران از اقدامات این دولت است. در تهران ۲ میلیون کارت معوقه داشتیم که با پیگیری ریاست سازمان و وزیر کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد آن تحویل داده شده و باقی‌مانده تا یک ماه آینده ارسال خواهد شد.

وی افرود: در حال حاضر خودمان تولید‌کننده کارت هوشمند هستیم. بر اساس درخواستی که ارباب رجوع به مراکز پیشخوان دولت انجام می‌دهند،کار بررسی و فورا کارت صادر می‌شود. درواقع مشکل ما بومی‌سازی کارت بود که در این دولت انجام شد.

زین‌الصالحین ادامه داد: اکنون۲۰۰ دستگاه و ۱۰۰۰ نقطه به صورت برخط از ثبت احوال اطلاعات می‌گیرند. همه دستگاه‌های دولتی برای انجام تکالیف‌شان باید به ثبت احوال وصل بشوند. اگر سازمانی مانند هدفمند‌سازی یارانه‌ها به اطلاعاتی نیاز داشته باشد، اطلاعات را در اختیارشان می‌گذاریم.

مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان تهران گفت: اکنون مکان محور هستیم. اخیرا سامانه‌ای طراحی کردیم که ثبت نشانی را به روز کند. تغییر مکان در سامانه ثبت‌احوال رایگان است. خود مردم تهران، هر تحولی که در نشانی دارند می‌توانند اطلاعات را به روز کنند.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام حسن شجاعی علی آبادی، نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی در خصوص صدور کارت‌های هوشمند ملی به تهران ۲۰ گفت: با پیگیری‌های برنامه تهران ۲۰ کمیسیون شکایتی را در آذر ۱۴۰۰ مبنی بر اینکه ۱۰ میلیون درخواست معوقه کارت ملی وجود دارد، ثبت کرد. در آن زمان مکاتباتی را با ریاست سازمان ثبت‌احوال برقرار کردیم.  

شجاعی افزود: ریاست سازمان اعلام کرد که بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون درخواست انباشته داریم که کارت صادر نشده است. مهمترین دلیل این اتفاق در آن زمان تحریم‌ها اعلام شد. چراکه هم تراشه هم پوکه از خارج می‌آمد. در آن ایام وزیر کشور و رئیس وقت ثبت‌احوال به کمیسیون دعوت شدند و برای ما مسلم شد تحریم گیر اصلی نبوده و سوء تدبیر عامل این اتفاق بوده است.

نائب‌رئیس کمیسیون اصل نود افزود: به این ترتیب مقرر شد که ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارت معوق تحویل داده بشود. به این ترتیب تا پایان سال۱۴۰۰، ۴ میلیون و ۵۰۰ و تا مهرماه سال جاری تمام کارت‌های معوق تحویل داده بشود که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

وی گفت: من تشکر می‌کنم که ثبت‌احوال در این بازه ۸ میلیون کارت را تحویل داده اما با تاخیر صدور مواجهیم. مهرماه باید تحویل کارت‌ها تمام می‌شد. از ریاست ثبت‌احوال اطلاعات به روز را خواستیم که جواب داده نشد. در نهایت عدم پاسخ به مجلس جرم‌انگاری شده و پرونده عدم پاسخگویی ثبت احوال ممکن است به قوه‌قضاییه فرستاده بشود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">