ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سونامی اطلاعات در تلگرام؛ خوب یا بد؟

| چهارشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ق.ظ | ۰ نظر

به گزارش کانال دغدغه های فرهنگی در تلگرام، دکتر محمدجعفر محمدزاده، مشاور رسانه ای وزیر ارشاد نوشت:
«محوریت رسانه در ایرانِ  امروز تلگرام است.  گفته می شود که؛در حال حاضر 22تا 24 میلیون کاربر تلگرام در ایران وجود دارد. پر بازدید ترین کانال ایرانی هم که  برخی شبکه های ماهواره ای  آن را تبلیغ می کنند  یک میلیون  و سیصد هزار یوزر ایرانی  دارد .  کانالهایی اینگونه ، مرکزِ ملغمه،همهمه و شایعه هستند؛چرا که اصلاً نمی دانیم که این کانال و یا  هر کانال دیگری  از این دست برای چه کسی بوده و دسترسی به صاحب و یا ادمین آنها هم وجود ندارد.
هیچ اطلاعاتی جامعی نیز از این تعداد  عضو  وجود ندارد . گذشته از امکان رسانه ای و مغتنمی که شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام برای عموم مردم فراهم کرده و باعث شکستن انحصار ناعادلانه فضای خبری و رسانه ای شده اند،  باید این نکته را در نظر داشته باشیم که در تلگرام ، ما با شبکه ای مواجهیم که هیچ چیز از آن نمی دانیم. 
 در مقابل صاحبان کانالهای  و شبکه های مختلف  به راحتی با بررسی تعداد بازدیدهاو باز نشر هر مطلب به ذائقه های خبری و رفتاری  ما آگاه شده و می دانند که مردم ایران به چه چیز هایی اهمیت می دهند و از کنار چه چیزهایی به راحتی عبور می کنند.
گاهی شاهد هستیم که صد نفر در یک گروه، هم زمان با هم بحث می کنند ، در حالی که هیچ اتفاق مثبتی هم ، خروجی این بحث ها نیست و در نهایت ، افراد فکر می کنند که در مسائل پیرامون خود ، آگاهی های بسیار زیادی یافته و به روز شده اند؛ حال آنکه به روز بودن در همه موضوعات، همیشه هم خوب نیست و قرار گرفتن ما در جریان تمامی اخبار دنیا ، جای افتخار ندارد؛ زیرا ذهن انسان دارای ظرفیت محدودی است که با انبوه اطلاعات ، آن را پر کرده و مانع آن می شویم که اطلاعات لازم و واقعی را دریافت و ثبت کند.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">