ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: اینترنت «شاد» رایگان است و اگر کسی با مشکلی مواجه شده است، اعلام کند.

به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی مشترک اعضای پایگاه‌های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش ‌و پرورش، در پاسخ به این پرسش که «با توجه به وضعیت قرمز کرونا در اکثر استان‌ها، برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس ندارید؟»، اظهار کرد: موظفیم که انواع آموزش را پیش‌بینی کنیم و در اختیار قرار دهیم و این کار را انجام دادیم اما مرجع صلاحیت‌دار برای اینکه حضور افراد در مدرسه ضرر دارد و باید و نباید مدارس تعطیل شود، ستاد ملی کروناست و در مصوبه این هفته هم هر منطقه‌ای که مشکلاتشان حاد می‌شود به پیشنهاد وزارت بهداشت و وزارت کشور، ستاد ملی کرونا، اختیاراتی تفویض کرد.

وی ادامه داد: اعلام کردیم که حضور دانش‌آموزان اختیاری است و آنهایی که حضور پیدا می‌کنند، رعایت پروتکل‌ها می‌شود؛ خطری که آنها را در مدرسه تهدید می‌کند، بیشتر از خطری نیست که جاهای دیگر که هستند، آنها را تهدید می‌کند و ما نهایت مراقبت را داریم و ان‌شاءالله مشکلی نباشد.

 

* گزارش مبنی بر بازگشایی مدارس و ایجاد مخاطره برای دانش‌آموزان دریافت نکردیم

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه تاکنون گزارش متفاوتی دریافت نکردیم مبنی بر اینکه بازگشایی مدارس با این شکلی که ما بازگشایی کردیم و منعطف است برای دانش‌آموزان مخاطره‌ای داشته است، گفت: هم ما مراقبت می‌کنیم هم خانواده‌ها مراقبت کنند و مدارس هم مراقبت می‌کنند که کار خوب پیش رود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا اگر ستاد ملی کرونا تعطیل اعلام کند، مدارس تعطیل است؟»، افزود: دانش‌آموزان حدود 20 درصد و در برخی مدارس بیشتر به شکل حضوری آموزش می‌بینند و مابقی غیرحضوری آموزش می‌بینند؛ اگر ستاد ملی کرونا تشخیص دهد که حضور دانش‌آموزان حتی حضور محدود آنها لازم نیست و خطرناک است، اعلام می‌کند و آنها هم حضور پیدا نمی‌کنند.

 

* مدارس در هر صورت باز است

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس در هر صورت باز است زیرا حلقه اتصال ما با معلمان و دانش‌آموزان است و باید جریان آموزش را پیگیری و کنترل کنند و اطمینان پیدا کنند که کار تحصیل دانش‌آموزان به خوبی انجام می‌شود و به مشکلی برنخوردند و اگر مشکلی دارند، حل و فصل کنند بنابراین مدارس قطعا باز و فعال هستند اما درباره حضور دانش‌آموزان در هرجایی که ستاد ملی کرونا تشخیص مشکل دهد، اعلام می‌کند و رعایت می‌شود.

 

* اینترنت «شاد» رایگان است/ دلیل مشکل سرعت شاد

حاجی‌میرزایی درباره وضعیت اینترنت «شاد» گفت: اینترنت «شاد» رایگان است و اگر کسی با مشکلی مواجه شده است، بگوید؛ چون بنده با وزیر ارتباطات صحبت کردم و از چند روز قبل این کار انجام شده است و در حال حاضر همه خدمات ارائه شده روی بستر «شاد»، رایگان است.    

وی درباره گلایه‌ها از سرعت اینترنت «شاد»، اظهار کرد: سرعت پایین نیست؛ مشکلاتی که در شاد هست به این دلیل بوده که 197 هزار معلم مدارس، معلم ثابت نیستند و از آموزشیاران، حق‌التدریس‌ها و افراد مختلف هستند و شکل‌گیری کلاس‌های آنها یکی، دو هفته طول می‌کشد که بخشی مربوط به این موضوع می‌شود و برخی هم مربوط به تقویت زیرساخت‌های فنی می‌شود که همراه اول متعهد است که انجام دهد و بخشی هم که مربوط به مشکلات فنی بود، ظرفیتش 3 برابر می‌شود و به سرعت به اشکالاتی که منعکس می‌کنند، رسیدگی خواهد شد. 

 

* مشکلات شاد تا 2 هفته آینده حل و فصل می‌شود

وزیر آموزش و پرورش افزود: به هرحال یک نرم‌افزار بومی داریم که می‌خواهد حدود 550 هزار کلاس درس را مدیریت کند و ممکن است در برخی ساعت‌ها با مشکل مواجه شود که فکر می‌کنم با مدارا به تدریج این مسائل حل می‌شود؛ کما اینکه به همین صورت است که هر روز از مسائل و مشکلات کم می‌شود و حتما ظرف یکی، دو هفته آینده مشکلات حل و فصل می‌شود.

وی درباره سیمکارت «شاد» از منتفی شدن این سیمکارت خبر داد و گفت: قرار نبود که ما انجام دهیم بلکه برخی اپراتورها مدعی بودند که می‌توانند سیمکارت «شاد» را ارائه دهند اما بعد گفتند وزارت ارتباطات با محدودیت شماره مواجه است و نمی‌توانند انجام دهند اما برای ارائه سیستم‌های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شده است که در قالب بسته‌هایی بتوانند از اینترنت ایمن استفاده کنند. 

  • ۹۹/۰۷/۰۷

شبکه شاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">