ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیم‌کارت در ایران ۲۵ ساله شد

| جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

ایرنا- اپراتور اول تلفن همراه که کارش را با کمتر از هزار مشترک حدود ۲۵ سال قبل در ایران آغاز کرد، اکنون با بیش از ۵۵ میلیون مشترک به رکورد قابل توجهی در این سال‌ها دست یافته است؛ ۱۹ مرداد مصادف است با سالروز عرضه نخستین سیم کارت در ایران.

انقلابی که پیش رو داریم، انقلاب صنعتی وابسته به فناوری و تکنولوژی است و یکی از ابزارهای مهمی که برای عقب نماندن از این انقلاب داریم، اینترنت است. ابزاری که با کمک آن مرزها هر روز کمرنگ‌تر از گذشته می‌شود. خصوصا که این روزها دنیا در صدد گسترش شبکه ۵G است و ما نیز در کشور خودمان به موازات آن به دنبال دستیابی به این تکنولوژی هستیم. هدفی که با حمایت، تجهیزات و زیرساخت‌های به روز اپراتورها می‎توانیم به آن دست پیدا کنیم. 
این مقدمات برای کشور ما نیز مورد نیاز است و لحظه‌ای غفلت از دنیای تکنولوژی می‌تواند ما را سال‌ها از این انقلاب بزرگ که تمام حوزه‌های فرهنگ، اجتماع و اقتصاد را در برمی‌گیرد عقب بیندازد. اپراتور همراه اول که این روزها به پیشواز بیست و ششمین سال حضورش در کشور می‌رود، اپراتور اول کشور است که ۱۱۰ میلیون سیم کارت آن در دسترس مردم قرار دارد.


داستان همراه اول؛ ۲۵ سال قبل 
سال ۷۳، شرکت ارتباطات سیار ایران کار خود را با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره و واگذاری ۴ سیم‌کارت به نهاد ریاست جمهوری در شهر تهران آغاز کرد. با توجه به نیازی که در جامعه وجود داشت، این فناوری رشد کرد و اکنون چتر پوششی آن بر سر تمام نقاط کشور گسترده است.

فناوری هر روز پیشرفت کرد و همراه اول نیز با آن قدم‌های خوبی برداشت، الان نیز ارائه‌دهنده نسل‌های نوین ارتباطات نظیر ۳و ۴و ۴.۵ است.


سرمایه چند هزار میلیاردی
این اپراتور بزرگ‌ترین ظرفیت شبکه سیار در کشور را دارد و نکته‌ قابل توجه درباره آن، به داشتن به‌روزترین شبکه موبایل باز می‌گردد. شبکه‌‎ای که راه‌اندازی آن به سرمایه‌گذاری چندین هزار میلیاردی نیاز داشت و در پنج سال اخیر این سرمایه‌گذاری هر روز از قبل پیشی گرفت.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات کشور سال گذشته در سالن همره اول واقع در نمایشگاه تلکام برنامه راهبری همراه اول با شعار تحقق رویای دیجتال را امضا کرد و درباره آن گفت: «همراه اول لوکوموتیو پر قدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال است.»
بر اساس این استراتژی جدید و سند چشم‌اندازی که به واسطه آن تهیه شد، این اپراتور ماموریت پیدا کرد تا به رویای دیجیتال، تحقق بخشد و در پایان چشم‌انداز نیز این بستر فراهم شود که به عنوان یکی از رهبران ICT منطقه با ارائه راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال پیشرو باشد.


پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه 
از زمانی که این اپراتور کارش را با ارائه کمتر از هزار سیم‌کارت در کشور آغاز کرد، تا الان تجربه‌های متفاوتی شکل گرفته که در ادامه خیلی کوتاه به آن اشاره خواهیم کرد. 
مجموع سیم‌کارت‌های فروخته شده این اپراتور بیش از ۱۱۰ میلیون سیم‌کارت است که از این تعداد حدود ۸۵.۱ میلیون نفر سیم کارت‌شان را رجیستر کرده‌اند و تعداد مشترکان این اپراتور به ۵۵.۶ میلیون کاربر رسیده است.
پوشش شبکه یکی از آن مسائلی است که در پیشرفت اپراتورها و میزان استقبال کاربران نقش عمده و بسزایی ایفا می‌کند. میزان پوشش شبکه اپراتور اول تلفن همراه ۱۰۰درصد و سهم آن از بازار ارتباطات کشور ۵۹.۲۹ درصد است. 
با توجه به سرمایه‌گذاری سنگینی که این اپراتور طی ۵ سال اخیر در حوزه به روز نگه داشتن شبکه ارتباطی و تکنولوژی داشته، توانسته در حوزه ۳G و ۴G نسل‌های  LTE افزون بر ۳۹ هزار و ۹۰۰ سایت را توسعه بدهد. 


قرارداد با ۲۷۰ اپراتور بین‌المللی
این اپراتور به تعامل و توسعه خدمات خود در کشورهای خارجی نیز بی‌توجه نبود. همگام با قدم‌هایی که برای رسیدن به تحقق رویای دیجیتال در داخل کشور برداشت، اکنون این شبکه با ۲۷۰ اپراتور بین‌المللی قرارداد رومینگ دارد که این اپراتورها در ۱۱۲ کشور جهان مستقر هستند.
این اپراتور رتبه سوم بیشترین سودآوری و شرکت ارتباطات سیار ایران در بین پانصد شرکت برتر ایران از نظر شاخص «بیشترین سودآوری» رتبه سوم، «بالاترین ارزش افزوده» رتبه هشتم و در شاخص «بیشترین فروش» با پنج رتبه ارتقا نسبت به سال گذشته، رتبه چهاردهم را کسب کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">