ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیم‌کارت‌ 150 هزار تومانی، بهار در بازار

| سه شنبه, ۸ آذر ۱۳۸۴، ۰۸:۳۴ ب.ظ | ۱ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تلفن همراه به قیمت 150 هزار تومان در بهار سال آینده خبر داد.
به گزارش فارس، معصوم فردیس در یک نشست خبری با اعلام این که طبق برنامه‌ریزی شرکت ارتباطات سیار ایرانسل، باید پس از 9 ماه اولین سری سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تلفن همراه واگذار شود، افزود: ‌در اردیبهشت ماه سال 85 شرکت ارتباطات سیار ایرانسل موظف به واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تلفن همراه برای انجام آزمایش‌های کیفی شبکه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شده است.
وی ادامه داد: قرار است پس از انجام این آزمایشات کار ثبت نام و واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور دوم آغاز شود. در دور نخست واگذاری‌ها در پنج روز کاری در استان ها و در هفت روز کاری نیز در شهرستانها ثبت نام آغاز و پس از این مدت ثبت‌نام‌کنندگان سیم‌کارت‌های خود را تحویل خواهند گرفت.
فردیس افزود: ‌در دور دوم واگذاری‌ها (شش ماه دوم) نیز در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به ترتیب در مدت سه و پنج روز، کار ثبت نام سیم کارت‌ها انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر شرکت ارتباطات سیار ایرانسل نتواند به تعهدات خود عمل کند، باید خسارت ثبت نام کنندگان پرداخت کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: تکنولوژی اپراتور دوم تلفن همراه که شرکت MTN آفریقای جنوبی صاحب لیسانس آن است، 75/2 می‌باشد و می تواند در صورت کشش بازار تا 46 نوع سرویس را ارائه کند.
وی در ادامه به مرحل و فرآیند برگزاری مناقصه اپراتور دوم اشاره و عنوان کرد:‌شرکت ترک سل که در ابتدا برنده این مناقصه در سال 82 شده بود، نتوانست در مهلت‌های مقرر به بندهای توافقنامه عمل کند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: شرکت ترکسل حاضر به پذیرش تغییرات ایجاد شده در توافقنامه اپراتور دوم به ویژه مدیریت پروژه و کاهش سهم شرکای خارجی از 70 به 49 درصد نبود. در ضمن این شرکت در زمان تعیین شده مبلغ مورد نظر را به خزانه دولت واریز نکرد.
وی گفت: بنابراین ما به شرکای ایرانی این مناقصه اعلام کردیم که با نفر دوم مناقصه مذاکره کنند که آنها نیز پس از مذاکرات با شرکت MTN آفریقای جنوبی به توافق رسیدند.
فردیس با بیان اینکه که MTN در حال حاضر مبلغ مورد نظر یعنی 300 میلیون یورو را به حساب دولت در زمان مقرر واریز کرده است، افزود: پس از این توافق کنسرسیوم ایرانسل به ثبت رسید و به شرکت ارتباطات سیار ایرانسل تغییر نام داد.
وی تاکید کرد: یکشنبه گذشته توافقنامه اپراتور دوم بین وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات سیار ایرانسل قطعی و نهایی شد و رسما این شرکت کار خود را آغاز کرده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات در خصوص شکایت شرکت ترکسل به دادگاه نیز گفت: ‌شکایت این شرکت فاقد موضوعیت است. زیرا تخلفی در اجرای مناقصه و بندهای قرارداد از سوی ایران نشده و این شرکت «ترک سل» بوده که به بندهای آن عمل نکرده است.

  • ۸۴/۰۹/۰۸

نظرات  (۱)

آیا تعرفه های مکالمه افزایش می یابد یا خیر؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">