ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شارع 2 امکان ارایه خدمات عمومی را ندارد

| چهارشنبه, ۹ آذر ۱۳۸۴، ۱۱:۱۸ ق.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات گفت: ایجاد مراکزIDC مناسب در داخل، از نظر فنی و تکنولوژی امکان پذیر است اما بحث هزینه‌ها تنها مساله‌ای است که شاید به خاطر آن نتوان در این حوزه رقابت کرد.
مهندس«رضا رشیدی» در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تشریح وضعیت شرکت فناوری اطلاعات و شبکه‌ی دیتای کشور در مورد بحث لزوم استقلال اینترنتی و ‌هاست کردن سایت‌ها در داخل کشور اظهار داشت: دولت آمریکا در این مورد سیاستی را در پیش گرفته و قطعا برای انجام آن هزینه کرده است. در نتیجه کسی که می‌خواهد میزبانی ‌هاست خود را به داخل کشور منتقل کند، با این مساله که با توجه به هزینه‌ها، هاستی با امنیت،باکیفیت و به سرعت هاست‌های خارجی وجود ندارد، مواجه خواهد شد.
* ایجاد مراکز IDC مناسب در داخل از نظر فنی و تکنولوژی امکان پذیر است
وی با بیان این که اختصاص یارانه به ایجاد کنندگان ‌هاست در داخل کشور از سوی دولت می‌تواند به گونه‌ای در جهت رفع این مشکل کمک کننده باشد، افزود: به این مساله باید سریع‌تر و با ابعاد وسیع‌تر پرداخته شود.
رشیدی با تاکید بر این که هزینه‌های بخش خصوصی برای ایجاد مراکزIDC در داخل با مراکز خارجی قابل مقایسه نیست، خاطر نشان کرد: ایجاد مراکز IDC مناسب در داخل از نظر فنی و تکنولوژی امکان پذیر است اما بحث هزینه‌ها تنها مساله‌ای است که شاید به خاطر آن نتوان در این حوزه رقابت کرد.
مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات اظهار داشت: نکته‌ی دیگر که علاوه بر هزینه‌ها در بحث ایجاد مراکز IDC مطرح است، شکل دهی شبکه رو به داخل است،‌ چرا که با وجود یک شبکه‌ی ملی که ممکن است به خارج هم لینک‌هایی داشته باشد، هزینه‌ها ارزان‌تر شود همچنین امکان دسترسی قطعی آن از خارج نیز به راحتی وجود نداشته باشد.
*شارع دو؛ ‌هاست ملی
وی ادامه داد: طرح شارع دو می‌تواند به عنوان ‌هاست ملی مورد استفاه قرار گیرد اما این هاست در حال حاضر امکان پوشش حجم بالای سایت‌ها را ندارد که این امکان با توسعه‌ی آن ظرف ماه‌های آینده فراهم خواهد شد.
*سعی می‌کنیم اینترنت پر سرعت را ارزان کنیم
مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات در مورد ارائه‌ی خطوط ADSL، با قیمت ارزان به مردم، با بیان این که این بحث در دستور کار وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران قرار گرفته است، گفت: گران بودن این سرویس‌ها به تجهیزات آن بر می‌گردد، در حال حاضر بخش خصوصی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده، از وام‌ با بهره‌ی 30 درصد استفاده می‌کنند، اما پیشنهاد کردیم تا از بهره‌ی وام‌ها کاسته شود.همچنین تعرفه‌های فعلی نیز تا جایی که امکان آن باشد، پایین آورده شود.
وی خاطر نشان کرد: دسترسی Dial up به اینترنت، در حال منسوخ شدن است، لذا باید به سمت ADSL و به تبع آن ارزان کردن تعرفه‌های آن حرکت کنیم تا قیمت آن حداکثر به حدود 10 تا 15 هزار تومان در ماه رسانده شود. و به دنبال آن هستیم تا قیمت دسترسی از طریق ADSL را به گونه‌ای که برای بخش خصوصی هم به صرفه باشد، پایین بیاوریم.
*فیبر نوری در مقابل درب منازل
وی همچنین افزود: بحث رساندن فیبر به درب منازل تا حدودی در دنیا مطرح شده اما کاملا متداول نشده است اما به تدریج در این مساله نیز به گونه‌ای پیش خواهیم رفت که فیبر با قیمت ارزان به درب خانه‌ها رسانده و از آن برای ارتباطات اینترنتی استفاده شود.
مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات در ارزیابی خود از وضعیت امنیت شبکه‌ی دیتای کشور اظهار داشت: متاسفانه در بحث امنیت شبکه در وضع مناسبی قرار نداریم. اما برای افزایش امنیت در چند ماه اخیر، مشاور گرفتیم و در حال آموزش نیروها هستیم. همچنین کمیته‌ای در این رابطه طراحی شده تا بر روی مباحث امنیتی فعالیت کند.
رشیدی تصریح کرد: این امور برای امنیت شبکه‌ی کافی نیست و نیازمند فعالیت بیشتری هستیم که با راهنمایی مشاور و طرح امنیتی جامع به آن دست خواهیم یافت.

  • ۸۴/۰۹/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">