ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شتاب پرداخت‌های اینترنتی را مسدود کرد

| چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۴:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر طرح فروشگاه ساز اینترنتی ایران گفت: شبکه شتاب (تبادل اطلاعات بانکی) بر روی پرداخت‌های اینترنتی بسته است و این شبکه هنگام پرداخت های اینترنتی پاسخگو نیست.
"سامان میرزایی" در گفت‌وگو با خبرنگار آی تی ایرنا افزود: اکنون دستگاه‌های ‪ POS(‬دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی) بانک‌های پارسیان و سامان روی شبکه شتاب کار می‌کند اما درگاه پرداخت‌های اینترنتی این بانک‌ها و بانک‌های دیگر امکان اتصال به شبکه شتاب را ندارد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات بانکداری الکترونیکی نبود مسوولیت در خصوص پرداخت‌های اینترنتی است یعنی مشخص نیست که اگر مشکلی در اینگونه پرداخت‌ها پیش آمد بر عهده چه نهاد و یا ارگانی است.
مدیر طرح فروشگاه ساز اینترنتی ایران اظهار داشت: برای اینکه در خصوص پرداخت‌های اینترنتی اعتمادسازی شود، باید در این زمینه مسوول صحیح انجام نشدن عملیات پرداخت اینترنتی مشخص شود.
وی ادامه داد: همچنین از دیگر مشکلات بانکداری الکترونیکی و عدم توسعه آن در کشور ما، انجام نشدن بیمه پرداخت‌های الکترونیکی است و این نوع بیمه توسط هیچ بیمه‌گذاری انجام نمی‌شود.
وی تاکید کرد: بانک‌ها با کندی بسیار زیادی بر روی مقوله بانکداری الکترونیکی کار می‌کنند و این نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.
میرزایی در مورد عدم استقبال مردم از بانکداری الکترونیکی گفت: به دلیل اینکه این مقوله هنوز در کشور ما جا نیفتاده و هنوز زیرساخت ها مربوط به آن فراهم نیست، نمی‌توان توقع استقبال مردم از بانکداری الکترونیکی را داشت.
وی اظهار داشت: چون بستر آماده نیست، فرهنگ‌سازی در این زمینه سخت است و البته باید فرهنگ‌سازی در بخش مدیران ایجاد شود تا برای بانکداری الکترونیکی احساس نیاز پیدا کنند.

  • ۸۵/۰۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">