ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امکان استفاده از «خدمات رادیویی بیسیم» به منظور برقراری ارتباطات ساده، سریع و گروهی، یک نیاز فوری برای برخی مشاغل و کسب و کارها محسوب می‌شود، اما دریافت این خدمات به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری برای ایجاد شبکه‌های رادیویی اختصاصی به ویژه در باندهای فرکانسی VHF و UHF، اشباع‌شدن فضای فرکانسی کشور و متعاقب آن نیز عدم امکان صدور مجوز برای تأسیس و توسعه شبکه‌های رادیویی اختصاصی یا واگذاری فرکانس جدید‌ به شبکه‌های موجود، تقریبا غیرممکن شده است.
به گزارش آی‌تی آنالیز، با وجود موانع و محدودیت‌های زیرساختی، هزینه‌ای، فرکانسی و مجوزی، اما کماکان کم نیستند کسب‌وکارهایی که استفاده از بیسیم و هماهنگی‌های ساده و فوری برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.
در همین راستا و با شناخت همین نیاز روزافزون، شرکت «همراه کسب‌وکارهای هوشمند» به عنوان بازوی دیجیتال همراه ‌اول در حوزه ارایه راه‌کارهای سازمانی، از طریق ترکیب عملکرد فناوری رادیو بیسیم‌های نسل قدیم (مبتنی بر فرکانس) و تلفن‌های هوشمند در یک دستگاه، اقدام به ارایه سامانه آواک (POC: Push to talk Over Cellular) کرده است. 
سرویس آواک با استفاده از دستگاه‌های تخصصی‌سازی شده، ارتباط یک به چند و یک به یک را فراهم می‌کند. 
این سرویس با اتکا به شبکه سلولی گسترده دیتا همراه اول، ابزاری قدرتمند برای کسب‌و‌کارها محسوب شده و با پوشش سراسری، جغرافیای نفوذ آن‌ها را افزایش خواهد داد.
نکته قابل توجه آنکه سرویس آواک یک سرویس قابل نصب روی گوشی‌های موبایل اندروید و یا گوشی‌ها بی‌سیم مخصوص این سرویس است و از طریق این نرم افزار پرسنل یک سازمان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. 
این ارتباط نیز می‌تواند صوتی، متنی و انتقال فایل و تصویر باشد. روش برقراری ارتباط به صورت Push to talk است. یعنی یک طرف دکمه ای را می‌فشارد و شروع به صحبت می‌کند و سایر افراد گروه صدای فرد را می‌شنوند. علاوه بر این امکان مدیریت و پایش کاربران از طریق استقرار نرم افزار تحت ویندوز مرکز کنترل نیز وجود دارد.


در واقع سرویس POC با هدف تامین نیازمندی‌های ارتباطی سازمان‌ها و نهادهای خدماتی و دولتی با امکانات شبکه بی‌سیم سنتی و علاوه بر آن انتقال داده متنی و تصویری بدون نیاز به ایجاد شبکه اختصاصی بی‌سیم سنتی ارایه شده است. 
بر اساس رصد نیاز‌های فعلی در کشور این سرویس صنایع، کسب‌وکارها و جامعه گسترده‌ای از مشتریان سازمانی در صنعت راه و ساختمان، نفت، گاز و پتروشیمی، گردشگری و توریسم، صنایع ریلی و حمل و نقل هوایی و بنادر، ادارات و سازمان‌ها، مراکز آموزشی، مراکز تفریحی، مراکز خدماتی، فروشگاه‌های زنجیره ای و ... را در برمی‌گیرد.
و در نهایت اینکه برخی از مزایای این سرویس به شرح زیر است: 
•    عدم نیاز به ایجاد زیرساخت و شبکه و صرفه‌جویی در زمان و هزینه
•    قابلیت تماس بین گروهی فوری و عملیاتی به دو صورت صوتی و تصویری به صورت همزمان
•    عدم نیاز به اخذ پروانه فرکانس
•    محدوده ارایه سرویس به گستردگی شبکه سراسری همراه اول
•    ارایه دستگاه‌های تخصصی‌سازی شده برای مقاصد عملیاتی و اورژانس
•    امکان اتصال به شبکه‌های بی‌سیم سنتی از طریق دستگاه درگاه یکپارچه ساز
•    دارابودن نرم افزار مرکز کنترل برای مدیریت و پایش کاربران
•    امنیت بالا در ارسال و دریافت داده‌ها
•    قابلیت سازگاری و یکپارچه سازی با سایر سیستم‌ها از جمله دوربین‌های IP-CCTV و PBX
•    امکان ارائه به صورت Cloud ، Co-location و On-premis
•    پشتیبانی کامل سرویس و تجهیزات ارتباطی

  • ۰۲/۰۷/۰۴

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">