ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت‌های اینترنتی تعدیل نیرو نکنند

| دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر

 انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، در اطلاعیه‌ای، به شرکت‌ها پیشنهاد کرد که به جای تعدیل نیرو به راهکارهای جایگزین، مانند اعطای مرخصی توافقی یا کاهش موقتی حقوق فکر کنند.

در اطلاعیه انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، با انتقاد از محدود کردن مشکلات اخیر شرکت‌های اینترنتی و استارتاپ‌ها به ویروس کرونا، مواردی همچون قوانین نامناسب بیمه و مالیات، تحریم و قطعی اینترنت را از جمله مواردی دانسته که این شرکت‌ها را به لبه پرتگاه رسانده است تا مشکل ویروس کرونا، ضربه آخر را به آنها بزند.
 گفتنی است که در روزهای اخیر شاهد تعدیل نیرو از سوی تعدادی از کسب‌وکارهای اینترنتی به ویژه در بخش گردشگری بوده‌ایم که مهم‌ترین آنها، علی بابا بود. 
متن اطلاعیه انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی به این شرح است: 
«در روزهای اخیر شاهد تعدیل نیرو در کسب و کارهای اینترنتی بوده‌ایم. ما در انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی از این اتفاق بسیار متاسف هستیم اما تاسف بیشتر از آنجا ناشی می‌شود که مشاهده می‌کنیم موضوع، در حد ویروس کرونا خلاصه‌سازی می‌شود. 
به نظر می‌رسد برای پیدا کردن ریشۀ این مشکلات، باید به عقب‌تر برگردیم. مشکلاتی که امروز دامن‌گیر کسب و کارهای اینترنتی شده است، از مدت‌ها قبل با قوانین سختگیرانه و عدم درک درست مدل‌های کسب و کار استارتاپی از سوی دولت و سازمان‌های متبوعه از جمله سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی، شروع شد.

بحران‌هایی مانند تحریم‌ها و عدم امکان جذب سرمایه از خارج از ایران به ضعیف‌تر شدن کسب و کارهای اینترنتی که در آغاز راه نیازمند تزریق سرمایه هستند تشدید شد و در نهایت، وقایع آبان و آذر و قطعی اینترنت، ضربۀ کاری را به کسب و کارهای اینترنتی وارد کرد.
 در پایان، تنها یک ضربه کوچک کافی بود تا بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی را مسیر احتمالاً بی‌بازگشت و حتی در شرایطی، در سراشیبی سقوط قرار دهد که فعال‌کردن رمز دوم پویا به شکلی که دیدیم این ضربه را به شکل موثری وارد کرد و در نهایت، مشکلی پیش‌بینی نشده و خارج از کنترل همه، یعنی بیماری کرونا، آخرین ضربه بود تا کسب و کارهای اینترنتیِ مشخصاً خدمت محور را از پا بیندازد. بیماری باعث شده هزینه‌های بسیار زیادی و تحمل ناپذیری از نظر اقتصادی، به کسب و کارها تحمیل شود. 
باور داریم که در شرایط بسیار دشواری به سر می‌بریم. باور داریم که چشم‌انداز روشنی پیش‌روی‌مان دیده نمی‌شود اما به این موضوع هم ایمان داریم که تنها با درک شرایط متقابل می‌توانیم از این بحران‌ها عبور کنیم. 
انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی پیشنهاد می‌کند به جای انتخاب گزینۀ تعدیل نیروها که بار روانی بسیار سنگینی هم روی کارکنان و هم روی کسب و کار ایجاد می‌کند، با توافق طرفین، برای جلوگیری از روند از دست رفتن منابع انسانی، برای مدتی به راهکارهای جایگزین مانند مرخصی‌های توافقی یا کاستن داوطلبانه و توافقی از میزان حقوق پرداختی فکر کنند.
 از سوی دیگر، انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی آمادگی دارد مذاکرات خود را با وزارت کار و تامین اجتماعی در جهت کاستن از بار تعهدات بیمه‌ای کسب و کارهای اینترنتی آغاز کند تا بخشی از هزینه‌های سربار اشتغال کاسته شود. 
امیدوار هستیم با همفکری با اعضای انجمن و مدیران کسب و کارهای اینترنتی بتوانیم تصمیماتی برای کاهش تبعات غیر قابل جبران تعدیل نیرو در کسب و کارهای اینترنتی بگیریم.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">