ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت‌های PAP دنبال سود بدون سرمایه‌گذاری هستند

| چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

شرکت مخابرات استان تهران در چند وقت اخیر در راستای ارائه خدمات به روز و دوری از هزینه‌های بالا نگهداری از کابل‌های مسی به سمت کابل فیبر نوری حرکت کرده که این موضوع عاملی شده تا اینترنت مشتریان بخش خصوصی قطع شود و مشتریان سردرگم شوند، زیرا شرکت‌های خصوصی قصور خود در این زمینه را بر عهده نمی‌گیرند.
به گزارش خبرگزاری میزان، در چند وقت اخیر شرکت مخابرات به کابل برگردان خطوط تلفن پرداخته که این عملیات کابل های مسی را از سطح شهر جمع و کابل فیبر نوری را جایگزین آن می کند، این عملیات اما به مذاق مشتریان شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت خوش نیامد، زیرا با اجرای این عملیات اینترنت اکثر افرادی مشتری شرکت های PAP بودند، قطع شد.
این قطعی اینترنت عاملی شد تا مشتریان تنها بتوانند از خدمات بستر سیم کارت یا شرکت مخابرات استفاده کنند، با در نهایت این موضوع در ذهن ایجاد می شود که مخابرات به دنبال جذب مشتریان مستاجران خود است و شرکت های pap نیز تنها به این موضوع بسنده می کنند که مخابرات خدمات فیبر نوری در اختیار نمی گذارد و ما تنها می توانیم بر بستر مس خدمات ارائه کرد.
شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت یا همان PAPها مدعی هستند که شرکت مخابرات باید فضا و امکانات در اختیار آن ها قرار دهد، اما طبق قوانین به نظر می رسد این شرکتهای pap هستند که باید برای ارائه خدمات به روز به مشتریان خود سرمایه گذاری کند، با این توجه به نظر می رسد که شرکت های ارائه دهنده خدمات به دنبال آن هستند تا با کمترین هزینه بیشترین منفعت را از آن خود کنند، زیرا شرکت های pap در مناطقی که مشتریان هر مقدار هزینه را پرداخت می کنند سعی کرده اند تا به سمت فیبر نوری حرکت کنند اما د مناطق میانی شهر تهران که مشتریان با کاشه قدرت خرید خود توان پاسخگویی به هر هزینه ای را ندارند از ارائه خدمات به روز بر بستر فیبر امتناع می کنند.

نگهداری و پشتیبانی شبکه مسی صرفه اقتصادی ندارد
در این رابطه محمدرضا بیدخام سخنگوی شرکت مخابرات استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اظهار کرد: هدف از برگردان خطوط از مس به لایه فیبر ارتقا کمی و کیفی سرویس دهی به مشتریان و مباحث اقتصادی نگهداری سرویس‌ها است، در حال حاضر نگهداری شبکه مسی هزینه بسیار زیادی را به شرکت تحمیل می‌کند.
وی با بیان اینکه در بستر فیبر کیفیت ارائه خدمات یکپارچه به مراتب بالاتر از شبکه مسی است، گفت: شرکت مخابرات هر زمانی که قصد عملیات کابل برگردان از مس به فیبر را داشته باشد، از شش ماه قبل به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی رقیب(pap) اطلاع رسانی می‌کند.

شرکت‌ها باید با ارتقا تکنولوژی همسو شوند
سخنگوی شرکت مخابرات استان تهران، تاکید کرد: ارائه سرویس دهی جامع و یکپارچه به مشترکین بر روی بستر فیبر نوری امکان پذیرتر است پس باید به سمت تکنولوژی جدید که بستر آن فیبر نوری است حرکت کرده و این در حالی است که شبکه مسی به طور کامل از شبکه مخابرات حذف نمی‌شود.
بیدخام با اشاره به اینکه خدمات نوین بر بستر فیبر نوری ارائه می‌شود، در پاسخ به این سوال که شرکت‌های pap مدعی آن هستند که شرکت مخابرات باید فضای نصب کابینت ارائه خدمات فیبر را در اختیار آن‌ها  قرار دهد، بیان کرد: در این زمینه مذاکراتی صورت گرفته است.
وی افزود: مخابرات در چارچوب قوانین و مقررات، آمادگی هر گونه همکاری با شرکت‌های pap را دارد. 
سخنگوی شرکت مخابرات استان تهران، در رابطه با این موضوع که چرا نگاه مشتریان به شرکت‌های pap نسبت به مخابرات بهتر است، تاکید کرد: نگاه مردم نسبت به شرکت‌های pap نسبت به مخابرات بهتر نیست و استقبال مردم از ADSL مخابرات خلاف این مطلب را می‌رساند.
وی در رابطه با حذف خدمت ارائه اینترنت نامحدود از چهار ماه گذشته بیان کرد: تاکید سازمان تنظیم مقررات طبق مصوبه 237 بر روی ارائه سرویس حجمی است که این شرکت به تبعیت از سازمان تنظیم مقررات به ارائه سرویس‌های حجمی می‌پردازد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">