ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شناسایی ارسال‌کننده پیامک جعلی ثنا

| دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی فردی که از طریق ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا از افراد کلاهبرداری می‌کردخبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  سرهنگ  الوانی گفت: فردی به پلیس فتا شهرستان "طبس" مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام کرد چند روز قبل پیامکی از یک شماره ناشناس برای من ارسال شد که این پیامک خبر از طرح شکایت علیه اینجانب در قوه قضاییه می‌داد که به منظور مشاهده متن شکوائیه بر روی لینک موجود در پیامک کلیک کرده که با کلیک بر روی این لینک از من خواسته شد برای مشاهده متن ابلاغیه مبلغ ناچیزی را واریز کنم که پس از واریز وجه متوجه برداشت یک میلیارد ریال از حساب بانکی خودم شدم.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

وی گفت: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، فرد کلاهبردار شناسایی شد و در ادامه متهم با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ الوانی افزود: متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا‌شده توسط کارشناسان پلیس فتا به ناچار لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی را پذیرفت و با تلاش کارشناسان پلیس فتا مبلغ به حساب شاکی برگشت داده شد و دراین رابطه پرونده نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

این مقام سایبری تاکید کرد: کاربران از هرگونه کنجکاوی در فضای مجازی خودداری کرده و از کلیک برروی لینک موجود در پیامک‌های ارسالی از طرف مجرمان سایبری جدا خودداری کنند و در خصوص پیامک سامانه ثنا به این نکات توجه کنند که پیامک اصلی سامانه ثنا بدون لینک است، همچنین این پیامک از سرشماره شخصی برای افراد ارسال نمی‌شود، برای مشاهده آن نیاز به واریز وجه نیست، ابلاغ الکترونیک برای کسانی ارسال می‌شود که در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده‌باشند و در پایان در صورت دریافت پیامک سامانه ثنا که حاوی لینک پرداخت است، کاربران به‌هیچ‌عنوان بر روی لینک کلیک نکنند بلکه با مراجعه به سایت رسمی مربوطه (eblagh.adliran.ir)، نسبت به بررسی صحت پیامک دریافتی اقدام کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">