ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دانشمندان با مروری بر ۵۰ مطالعه که از سال ۲۰۰۳ صورت گرفته هشدار می‌دهند، ۴۶ اثر مضر در ارتباط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام وجود دارد.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان استرالیایی با مروری بر ۵۰ مطالعه که از سال ۲۰۰۳ صورت گرفته هشدار می‌دهند،  ۴۶ اثر مضر در ارتباط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام وجود دارد.

۴۶ اثر مضر رسانه‌های اجتماعی شامل اضطراب، احساس گناه و تحریک به خودکشی است؛ به گفته کارشناسان، اکثر تحقیقات بر مزایای شبکه‌های اجتماعی متمرکز شده و این بدان معناست که آثار منفی شبکه‌هایی مانند فیس بوک و توییتر نادیده گرفته می‌شود.

دانشگاهیان دانشگاه فناوری سیدنی اثرات مضر را در ارتباط با استفاده از  فیس بوک، توییتر و اینستاگرام گزارش کرده و در مقاله‌ای جدید نشان می‌دهند که اضطراب، افسردگی، آزار و اذیت، تحریک به خودکشی، بحث در فضای مجازی، بزهکاری، حسادت، اطلاعات بیش از حد و عدم ایمنی آنلاین وجود دارد.

به طور کلی، به گفته  کارشناسان، مسائل مربوط به رسانه‌های اجتماعی از مشکلات سلامت جسمی و روانی گرفته تا تأثیرات منفی بر عملکرد شغلی و تحصیلی و همچنین مسائل امنیتی و خصوصی است. تا کنون، تحقیقات روی شبکه‌های اجتماعی بر «مزایا و پتانسیل آنها» متمرکز بوده است.

برای انجام این مطالعه، تیم تحقیقاتی بیش از ۵۰ مقاله تحقیقاتی منتشر شده بین سال ۲۰۰۳ ، زمانی که رسانه های اجتماعی هنوز در مراحل ابتدایی خود بودند تا ۲۰۱۸ را مرور کردند.

  • ۰۰/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">