ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان سینمایی گفت: در حوزه فناوری، نیازمند تعریف جدیدی از حوزه فضای مجازی هستیم. این موضوع را شورای فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌کنند.

سامانه‌های آنلاین پخش محتوا از چندسال پیش کارشان را آغاز کردند و به مرور دارای قانون و ساز و کار مشخصی شدند. در واقع شبکه نمایش خانگی که روزگاری در قالب لوح فشرده فعالیت می‌کرد حالا از بستر این سامانه‌ها و از طریق اینترنت کارشان را ادامه می‌دهند.
نمایش فیلم‌ها و سریال‌های خارجی یکی از برگ‌ برنده‌های این سامانه‌ها بود و سپس ورود سریال‌های عامه‌پسند ایرانی توانست رونق این سامانه‌ها را دوچندان کند. اما از اواخر سال قبل با ورود کرونا به کشور فصل جدیدی از فعالیت vodها رقم خورد.
کرونا باعث تعطیلی یا محدودیت جدی اکران عمومی فیلم‌ها در سالن‌های سینما شد و همین امر موجب اکران فیلم‌های جدید ایرانی به‌صورت آنلاین در این سامانه‌ها شد.

در هفته‌های اخیر هم خبر واگذاری نظارت و اعطای مجوز به محصولات این شبکه به سازمان صداوسیما باز هم مورد vodها را خبرساز کرد. در همین زمینه خبرنگار فارس درباره وضعیت این سامانه‌ها در آینده از رئیس سازمان سینمایی سوال کرد که حسین انتظامی در این زمینه گفت: در حوزه فناوری، نیازمند تعریف جدیدی از حوزه فضای مجازی هستیم. این موضوع را شورای فضای مجازی و شورای عالی  انقلاب فرهنگی بررسی می‌کنند.
انتظامی ادامه داد: موارد فوق توسط شوراهای مذکور بررسی می‌شوند تا بعد از جمع‌بندی، مبنای همه‌ پرسش ها قرار بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">