ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شوق همگانی برای کمک به ICT ایرانی

| سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

هر چی بیشتر می‌گذره من دارم به این نتیجه می‌رسم که یه شور و شعفی ایجاد شده که هر کس برای پیشرفت کشور هر کاری، هر جایی، هر مقداری ولو اندک از دستش می‌آد، داره انجام می‌ده.

مثلا یک مقام ارتباطاتی در کنار تمام مسوولیت و مشغلاتی که دارد، از وقت فراغت و استراحت خود گذشته و به عزیزان وزارت امور خارجه کمک می‌کنه که اتقافا توی این بخشی که ایشون کمک می‌کنه، بار بزرگی از دوش وزارت خارجه برداشته شده و مشکلات گسترده‌ای داشتند که خدا رو شکر حالا رفع شده است.

از اونطرف شنیدم یک مقامی در وزارت کشاورزی تا حدودی سوابق کاری و تحصیلاتی مرتبط با ICT دارند که به نظرم حتما باید مسوولان وزارت ارتباطات از خدمات ایشان بهره‌مند شده و بخشی از مشکلات ICT رو به ایشون بسپارند.

ظاهرا دوستانی هم در وزارت ورزش و جوانان اعلام کردن که آماده کمک به دوستان وزارت کشاورزی هستن. یعنی اینطور نیست که فقط برخی به فکر کمک به برخی دیگر باشند. کما این که وزارت ورزشی‌ها در کنار دوستان وزارت ارتباطات اتفاقا در حال راه‌اندازی موجی از شبکه‌های اجتماعی هستند که به این ترتیب بخشی از بار مشکلات ICT کاسته بشه. جالب این که ماجرا باز هم اینجا تموم نمیشه، حتی دوستان وزارت آموزش و پرورش هم در حال تهیه و تدوین مسایلی در حوزه ICT هستن که این هم کمکی به شورای عالی فضای مجازی محسوب می‌شه.

اما این فقط دولتمردان نیستن که دایما در حال کمک به همدیگه هستن. در بخش خصوصی هم شور زیادی برای انجام کارها بالا گرفته. مثلا یکی قصد داره در کنار بخش دیگه به ساماندهی گارانتی‌های حوزه ICT بپردازه و اون یکی هم قصد داره برای کمک و جبران، نمایشگاه مشابه با الکامپ برگزار کنه.

یکی از این بخش‌های خصوصی حتی به دولت هم داره کمک می‌کنه. مثلا وزارت ارتباطات جشنواره فاوا داره حالا این بندگان خدا گفتن وزارتخانه شاید نرسه همه کارها رو خودش تنهایی بکنه، اونا هم کنار این جشنواره قرار یه جشنواره دیگه راه بندازن.

دیگه چی از این بهتر می‌شه؟ همه دارن به ICT کمک می‌کنن، مدیران ICT هم به وزارت خارجه کمک می‌کنن، بعضی‌ها همزمان هم به وزارت کار کمک می‌کنن هم به ICT و همینطور بگیرید برید جلو. یعنی این ICT اینطور که من فهمیدم نمک همه کارا شده.

یعنی این ICT اینقدر شیک هست و عشقش در دلها ایجاد شده که همه سعی می‌کنن در کنار کارهای خودشون یه کمکی هم به ICT بکنن. خب به هر حال ICT قرار است موتور محرک اقتصاد کشور باشه. اصلا چه معنی داره کسی بیکار بشینه و در کنار تمام مشغلاتی که داره به ICT کشورش کمک نکنه. چقدر ICT گفتم. بسه دیگه خسته شدم، خداحافظ ICT!

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۱۰/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">