ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان مصرف کننده اروپا اعلام کرد گوگل به دلیل جمع آوری انبوه داده های کاربران با استفاده از حساب های کاربری، هدف شکایت های یک گروه حمایت از مصرف کننده فرانسوی و همتایان آن قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، علاوه بر گروه حمایت از مصرف کننده فرانسوی، گروه هایی در یونان، جمهوری چک، نروژ و اسلوانی نیز شکایت هایی به مقامات حفاظت از داده های کشور خود ارائه کرده اند.

طبق گزارش ها سازمان حمایت از مصرف کننده آلمان نامه ای به گوگل ارسال کرده که احتمالاً به یک شکایت منجر می شود. از سوی دیگر سازمان های حمایت از مصرف کننده در هلند، دانمارک و سوئد نیز نامه هایی درباره عملکرد گوگل به رگولاتورهای حریم خصوصی خود نوشته اند.

به گفته BEUC چالش اصلی این سازمان فرایند ایجاد حساب کاربری گوگل است. در بیانیه این سازمان آمده است: توضیحات گوگل درباره فرایند ثبت نام مبهم ، ناکامل و گمراه کننده است. این روند اجازه نمی دهد مصرف کنندگان هنگام انتخاب گزینه ها تصمیم درستی بگیرند و در نتیجه داده های خصوصی آنها به شیوه ناعادلانه، غیرشفاف و غیرقانونی فراوری می شود.

البته گوگل ادعا می کند کاربران هنگام باز کردن حساب کاربری گزینه های مختلفی پیش رو دارند.

سخنگوی شرکت در این باره می گوید: این گزینه های انتخاب به طور واضح بیان و طوری طراحی شده اند تا درک آنها ساده باشد. ما آنها را براساس تحقیقات و با راهنمایی گرفتن از سازمان های حفاظت از داده ها و همچنین بازخورد افرادی که آنها را تست کرده اند، ایجاد کردیم.

  • ۰۱/۰۴/۱۰

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">