ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شیوع کرونا در یگان جاسوسی سایبری اسراییل

| سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۵:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

رسانه‌های اسرائیلی از شیوع کروناویروس در یگان "۸۲۰۰ " وابسته به نیروی اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل که تخصص آن جاسوسی سایبری است، خبر داده و اعلام کردند که ۱۰۰ سرباز و فرمانده این یگان به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، کانال ۱۳ تلویریون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ سرباز و فرمانده در یگان اطلاعاتی ۸۲۰۰ به کرونا مبتلا شده و صدها تن دیگر نیز قرنطینه شده‌اند.

خبرنگار نظامی کانال ۱۳ اظهار داشت: یگان ۸۲۰۰ از مهم‌ترین یگان‌های ارتش اسرائیل است که اکثریت مطلق داده‌های اطلاعاتی را در اختیار تل‌آویو قرار می‌دهد و تخصص آن جاسوسی سایبری است.

این یگان مهم و بزرگ که ماموریت‌های بسیاری برعهده دارد، این روزها با شیوع کرونا دست به گریبان است و بیش از یکصد سرباز و فرمانده این یگان به این ویروس مبتلا شده‌اند، این امر منجر به قرنطینه و بیماری بسیاری از نیروهای یگان ۸۲۰۰ نه فقط در پایگاه مرکزی این نیروها در غلیلوت بلکه در دیگر پایگاه‌ متعلق به این یگان اطلاعاتی شده است.

خبرنگار کانال ۱۳ اسرائیل افزود: تقریبا ۲۰ درصد از مبتلایان از ارتش هستند و بیش از ۱۲ هزار سرباز و دستکم ۹۰ فرمانده با درجه سرهنگی و بالاتر در قرنطینه قرار دارند. ارتش اسرائیل اکنون تاثیر کرونا را احساس کرده و فهمیده است که باید مجددا درمانگاهی را که در موج نخست این ویروس ایجاد کرده بود، دایر کند، در روزهای آتی مشاهده خواهیم کرد که این درمانگاه در اولغا یا عسقلان خواهد بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته بعد از ثبت ۱۲۳۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در یک روز، از ابتلای ۳۵۰ نفر دیگر به این ویروس در ارتش اسرائیل و قرارگیری ۱۰ هزار سرباز در قرنطینه خبر دادند و افزودند که دو هزار نفر تا پایان ماه جاری به عنوان نیروی ذخیره به ارتش فراخوانده شده‌اند.

طبق اطلاعات موجود، علیرغم افزایش موارد ابتلا به کرونا، ارتش اسرائیل همانند موج نخست شیوع ویروس، پایگاه‌های نظامی را نبسته و به جای آن به سربازان خود دستور داد تا در حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی احتیاط و دقت بیشتری کنند.

همچنین «آوی کوخاوی»،  رئیس ستاد ارتش اسرائیل برای بار دوم بعد از تماس نزدیک با شخص مبتلا به کرونا در قرنطینه قرار گرفت.

ارتش اسرائیل پیشتر از لغو رزمایش نظامی که قرار بود در ماه سپتامبر آتی برگزار شود، خبر داده وگفته بود منابع مالی کافی برای برگزاری این رزمایش بزرگ را در اختیار نداشته است، این در حالی است که منابع سیاسی، فرماندهان ارتش را متهم می‌کنند که از این اقدام، انگیزه‌های پنهانی دارند و با این کار می‌خواهند وزارت دارایی را بر سر بودجه سالانه ارتش تحت فشار بگذارند.

  • ۹۹/۰۴/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">