ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صدور مدارک تحصیلی دانش‌آموزان هوشمند می‌شود

| سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به ضرورت اختصاص ردیف اعتباری ویژه در برنامه ششم توسعه برای گسترش دوره پیش دبستانی گفت: آئین نامه ساماندهی صدور مدارک تحصیلی تصویب شد و براین اساس سامانه صدور مدارک باید هوشمند شود.

مهدی نوید ادهم اظهار داشت:‌ جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر و اعضا تشکیل شد. در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش در زمینه فعالیت‌های پیش دبستانی، ضرورت ساماندهی این مراکز و مهدکودک‌ها و کیفیت بخشی به فرایند برنامه‌های آموزشی و تربیتی این مراکز ارائه شد.

وی افزود: با توجه به نقش بی‌بدیل این دوره سنی در شکل‌گیری شخصیت کودکان و توجه پذیر بودن سرمایه‌گذاری در این دوره از نظر اقتصادی اعضای شورای عالی آموزش‌وپرورش بر ضرورت استمرار این فعالیت‌‌ها با تحت پوشش بردن اکثر کودکان تاکید کردند و از مسئولان ذیربط، دولت و مجلس درخواست کردند با اختصاص ردیف اعتباری ویژه در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 زمینه گسترش کمی و ارتقای کیفی دوره پیش دبستانی را فراهم کنند.

به گزارش تسنیم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:‌ در جلسه اخیر این شورا، آئین نامه ساماندهی فرایند صدور مدارک تحصیلی بررسی و تصویب شد. براساس یکی از بندهای این مصوبه معاونان اجرایی و دست اندرکاران صدور مدارک تحصیلی در مدارس دولتی باید از نیروهای رسمی و پیمانی باشند.

نوید ادهم عنوان کرد: در مدارس غیردولتی مسئولیت نظارت و کنترل صحت صدور مدارک با مدیر مدرسه است و مؤسس نیز در این زمینه مسئول بوده و باید پاسخگو باشد. اعضای شورای عالی آموزش و پرورش بر ضرورت تسریع در طراحی و پیاده سازی سامانه هوشمند و ملی صدور مدارک تحصیلی در آموزش و پرورش و ایجاد هماهنگی بین سامانه با سامانه‌های مشابه در سازمان فنی‌وحرفه ای، وزارت ارشاد و وزارت جهادکشاورزی که گواهینامه مهارت آوزش صادر می کنند،‌ تاکید داشتند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">