ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صدور ویزای الکترونیکی در 72 ساعت

| سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۶:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات وزارت امور خارجه گفت: در حال حاضر تنها ویزای توریستی و زیارتی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود که پس از تکمیل شدن این پروژه و انجام اقدامات لازم ویزای تجاری، پزشکی و تحصیلی نیز به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

سعید سیدآقا بنی‌هاشمی ‌در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی پروژه‌ی ویزای الکترونیکی و با بیان این که بحث ویزای الکترونیک در حال حاضر جاری است و متقاضیان می‌توانند از این سرویس استفاده کنند،‌ اظهار کرد:‌ از میان 120 نمایندگی، طبیعی است یکسری از نمایندگی‌ها به دلایلی که مهم‌ترین آن بحث سخت‌افزار از جمله نبود پرینتر، رایانه‌ی مناسب و شبکه‌ی اینترنت است، نتوانند در این زمینه فعالیت کنند.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر نمایندگی‌ها نیازهای خود را اعلام می‌کنند و در این زمینه دستور داده شده که کلیه‌ی نیازهای آن‌ها برطرف شود.

بنی‌هاشمی درباره‌ی روند صدور ویزای الکترونیکی گفت:‌ وقتی فردی تقاضای صدور ویزا دارد به سایت وزارت امور خارجه با آدرس www.mfa.gov.ir مراجعه کرده و در بخش کنسولی و روادید الکترونیکی فرم مربوطه را تکمیل می‌کند که این فرم به نمایندگی ارسال می‌شود و آن نمایندگی فرم مربوطه را به مرکز ارسال می‌کند و از آن جا استعلام امنیتی می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از صدور تاییدیه‌ی مربوطه ایمیلی به نمایندگی مربوطه و فرد مورد نظر ارسال می‌شود و پس از آن متقاضی می‌تواند با مراجعه به نمایندگی ویزای خود را دریافت کند و نمایندگی از ویزای مربوطه پرینت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای این پروژه با ارگان‌های مرتبط وزارت اطلاعات و وزارت کشور هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم، گفت: فاز اول برنامه‌ی کنسولی وزارت امور خارجه شامل ویزای الکترونیکی می‌شود؛ بحث تامین بودجه برای تهیه‌ی سخت‌افزار این پروژه‌ یکی از مباحث مهم بود که پس از تامین بودجه و نصب فایروال امنیتی بر روی آن این پروژه نهایتا کار خود را آغاز کرد.

وی هزینه‌ی فایروال این سیستم را که ویژگی‌های امنیتی برتری را نسبت به سایر فایروال‌ها دارد و به لحاظ حساسیت کار از امنیت بیشتری برخوردار است را 20 میلیون تومان ذکر کرد و با بیان اینکه هزینه‌ی دریافت این ویزا مانند هزینه‌ی تهیه‌ی ویزا به صورت سنتی است و تفاوتی با آن ندارد، اظهار کرد: اگر مشکلی وجود نداشته باشد صدور ویزا به کمتر از 72 ساعت زمان نیاز دارد.

  • ۸۶/۰۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">