ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صدور ۱۵۳۰ مجوز کسب از درگاه ملی مجوزها‌

| جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۴:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

براساس آمار‌های مربوط به درگاه ملی مجوز‌ها تعداد ۱۵۴۶۸ درخواست پروانه کسب مراحل ثبت، احراز هویت، نشانی و استعلام‌های ۸گانه را در درگاه ملی مجوز‌ها بطور کاملا غیرحضوری و با موفقیت گذرانده‌اند و ازمیان آنها، برای ۱۵۳۰ نفر پروانه کسب صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، تا عصر روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت، تعداد ۱۵۴۶۸ درخواست پروانه کسب از سراسر کشور مراحل ثبت، احراز هویت، نشانی و استعلام‌های ۸ گانه را در درگاه ملی مجوز‌ها بطور کاملا غیرحضوری و با موفقیت گذرانده‌اند و ازمیان آنها، برای ۱۵۳۰ نفر پروانه کسب صادر شده‌است. نسبت صدور به درخواست در پروانه کسب به نزدیک ۱۰ درصد رسیده، اما این نسبت روزانه در حال افزایش است و امید میرود با آشناشدن متقاضیان و اتحادیه‌های صنفی با فرایند جدید ثبت درخواست و صدور پروانه کسب، این نسبت به ۱۰۰ درصد برسد و همه متقاضیان واجد شرایط پروانه کسب، بدون حضور و بدون کاغذ، در کمترین زمان مجوزشان را دریافت کنند.

از میان ۱۵۳۰ نفری که پروانه کسب جدید دریافت کرده اند، ۷۱ درصد درخواست‌کنندگان مرد و ۲۹ درصد زن هستند. دراین‌میان ۴۰ شرکت هم موفق به دریافت پروانه کسب با روش کاملاً غیرحضوری شده‌اند. متوسط زمان صدور پروانه‌های جدید کسب، ۶.۵ روز بوده است.

طبق قانون از اسفند سال گذشته، ثبت درخواست و صدور پروانه کسب از درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir) به‌صورت کاملاً الکترونیک و غیرحضوری شده است و پس‌از ثبت درخواست، "فایل پروانه کسب و شناسه یکتای مربوطه" بین ۳ تا ۷ روزکاریبه کارپوشه متقاضی در درگاه ملی مجوز‌ها ارسال می‌شود و اعتبار آن، با اسکن شناسه یکتا (QRcode)‌ی آن، ۲۴ ساعته توسط هرکس قابل استعلام است.

لازم به یادآوریست، از ابتدای سال ۱۴۰۲، همه پروانه‌های قانونی کسب، صرفاً "فایل الکترونیکی حاوی شناسه یکتا" هستند و مطالبه پروانه کسب کاغذی از صاحب پروانه الکترونیکی، طبق قانون، جرم است و ۶ ماه تا ۲ سال، زندان دارد.

دبیرخانه هیئت مقررات‌زدایی توجه همه اتحادیه‌های محترم صنفی را به مفاد نامه ۱۴۰۲.۱.۱۶ ریاست محترم اتاق اصناف کشور به روسای محترم اتاق‌های اصناف جلب میکند و به اندک افرادی که با شایعه پراکنی و ادعا‌های واهی، متقاضیان پروانه کسب را از ثبت یا پیگیری درخواست پروانه در درگاه ملی مجوز‌ها نهی میکنند، هشدار میدهد دوران وضع شروط دلبخواهی و مطالبه هزینه‌های کلان از کسبه نجیب بابت صدور پروانه، گذشته است. هر ۳ قوه پیگیر اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها هستند و امضا‌های طلایی به فرایند صدور مجوز‌ها قطعا باز نخواهدگشت.

دبیرخانه هیات مقررات زدایی به متقاضیان پروانه کسب اطمینان میدهد درگاه ملی مجوز‌ها بر اساس قانون جدید تاسیس شده و نواقص موجود در فرایند صدور کاملا الکترونیک پروانه کسب، با همکاری کسبه عزیز و مسئولان پرتلاش اتحادیه‌های صنفی، در حال اصلاح است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">