ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صنعت فین تک با اهداف فاصله دارد

| سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن انتقاد از اینکه نهادهای اصلی کارکرد خود را برای پیشرفت فین‌تک ایفا نکرده‌اند، گفت: باید بهترین خدمت را به این صنعت ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دژپسند عصر امروز در نشست بررسی فرصت‌ها و راهکارهای توسعه فناوری‌های مالی (فین‌تک) در ایران اظهار داشت: در حال حاضر روندی که در صنعت فین‌تک شاهد هستیم با اهداف ما در چشم‌انداز فاصله دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: یکی از دلایل این فاصله این است که نهادهای اصلی کارکرد خود را ایفا نکرده‌اند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وزارت اقتصاد که متولی بورس، بیمه، مالیات، گمرک و ... است، در صنعت فین‌تک کجای کار بوده است؟

دژپسند تصریح کرد: باید زمینه را چنان هموار می‌کردند که سرعت فعالان صنعت فین‌تک خوب می‌شد.

وی تاکید کرد: با تقسیم کار مشخص و تخصصی کردن امور باید بهترین خدمت را برای گسترش این صنعت ارائه دهیم و بهترین بهره‌برداری برای دستیابی به اهداف خود داشته باشیم.

دژپسند با بیان اینکه اقتصاد هوشمند به معنای ترسیم کردن دنیایی است که بسیاری از سبک‌ها و حتی کارکرد انسان‌ها تغییر می‌کند، گفت: ایجاد فندانسیون اقتصاد هوشمند، مهم‌ترین هدف من در وزارت اقتصاد است.

وی افزود: تمام زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد ظرفیت هوشمند شدن را دارند؛ در دوره وزارت من باید سرویس‌ها را با فندانسیون هوشمند شدن الکترونیکی کنیم.

دژپسند ادامه داد: من در دوره وزارتم به دنبال اقتصاد هوشمند، بهبود فضای کسب و کار هستم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به انتقادات فعالان صنعت فین‌تک در مورد مقاومت حاکمیت در برابر فناوری‌های جدید، گفت: نگرانم که دوگانگی حاکمیت و بیزنس داشته باشیم، این دوگانگی اگر تبدیل به مقاومت شود در آن صورت سد مستحکمی در مسیر ایجاد می‌شود.

وی افزود: حوزه‌هایی همچون بیمه، بانک و بورس بر اساس روش‌های سنتی شکل گرفته‌اند و برایشان سخت است که با شما در مسیر ساختارشکنانه حضور یابند.

دژپسند با بیان اینکه تا زمانی که پوست انداختن روال نشود، مقاومت‌ها ادامه می‌یابد، گفت: ما در مسیر حذف مجوزها و قولنین زائد اقدامات زیادی کردیم و حتی ۴۰۰ مجوز متعلق به یک دستگاه حذف شد. با این حال هنوز مقاومت وجود دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد دوگانگی، مقاومت‌ها را بیشتر می‌کند، اظهار داشت: اگرچه برای رشد نیاز به آزادی عمل است اما اگر آزادی رفتار ما اضرار به دیگران ایجاد کند حتما باید تحت مقررات باشد.

دژپسند در ادامه اظهار داشت: برای جبران کوتاهی‌ها در صنعت فین‌تک، لازم است با مشارکت بانک مرکزی، بورس، بیمه، گمرک و بهبود فضای کسب و کار کمیته راهبری ایجاد کنیم و تسهیل کننده و التزام بخش باشد.

وی با بیان اینکه باور امروز دولت این است که ما بسیاری از مشکلات را با فناوری‌ها نو می‌توانیم حل کنیم، گفت: جلسات مقام معظم رهبری با فعالان حوزه فناوری و تاکیدات رئیس‌جمهور بر پیگیری مباحث فناوری نشان‌دهنده رویکرد مثبت حاکمیت به فناوری‌های نو است.

دژپسند همچنین افزود: باید پیش‌نویس اقتصاد هوشمند و بهبود فضای کسب و کار را برای حوزه فناوری‌ها تهیه کنیم و در جلسه بعدی با فعالان این حوزه بر اساس آن صحبت کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">