ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر صمت گفت: با اجرای صورتحساب الکترونیک انحراف منابع از بین می رود و دیگر کسی نمی‌تواند برای یک کار دو وام بگیرد یا وامی که دریافت کرده برای کاری غیر از مورد ذکر شده استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا فاطمی امین در حاشیه برنامه امضای تفاهم نامه وزارت صمت و بانک‌های عامل برای تأمین مالی زنجیره‌ای در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از حدود ۱۰ سال پیش ایده تأمین مالی زنجیره‌ای در دنیا مطرح شده و در سال‌های اخیر رونق گرفته است. این ایده به کاهش هزینه‌های مالی کمک‌، از انحراف منابع جلوگیری و دسترسی واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش را بهبود می‌دهد.

وزیر صمت افزود: برآورد می‌شود با اجرای این طرح منابع موجود تا حداقل ۳۰ درصد بهتر استفاده شود. در حال حاضر تولید کنندگان کالای نهایی و مواد اولیه برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنند. این باعث می‌شود برای مثال ۲۰۰ میلیون تومان تقاضا به بانک مراجعه شود، اما در حالی که با کمتر از این مبلغ امکان تأمین مالی وجود دارد.

وی ادامه داد: تأمین مالی زنجیره‌ای که از امروز شروع خواهد شد نویدبخش برطرف شدن بسیاری از مسائل و مشکلات بخش تأمین مالی است. البته حدود دو ماه آینده پایلوت این برنامه اجرا و احتمالاً تا سال آینده به طور کامل اجرا می‌شود.

فاطمی امین با بیان اینکه تأمین مالی زنجیره‌ای راه‌های متفاوتی دارد، گفت: روش‌هایی که ما از امروز شروع می‌کنیم روش‌های ساده‌تری است و حتی می‌تواند در مواردی مشکلات تأمین وثایق را برطرف کند؛ برای مثال در یکی از روش‌های تأمین مالی زنجیره‌ای، واحد تولیدی بدون ارائه وثیقه می‌تواند اعتبار دریافت کند و به نوعی حلقه بعدی، حلقه قبلی را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به آغاز فاکتور صورتحساب الکترونیک و تأمین مالی زنجیره‌ای از امروز، تصریح کرد: در صورتحساب الکترونیک بانک‌ها موقع ارائه تسهیلات، درخواست ارائه فاکتور می‌کنند که ممکن است این فاکتور جعلی و بیش از مبلغ مورد نیاز واحد باشد. اما با اجرای صورتحساب الکترونیک انحراف منابع از بین می‌رود و دیگر کسی نمی‌تواند برای یک کار دو وام بگیرد یا وامی که دریافت کرده برای کاری غیر از مورد ذکر شده استفاده کند.

  • ۰۰/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">