ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تصویب نامه هیات وزیران در خصوص استفاده از کارت ھوشمند ملی به عنوان کلید دسترسی به خدمات اختصاصی در دستگاه ھای اجرایی ابلاغ شد.

آی‌تی‌من- ھیأت وزیران در جلسه 20 مرداد 1398 به پیشنھاد شماره ١٢٠١٣٨ وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و ھشتم قانون اساسی جمھوری اسلامی‌ ایران تصویب کرد که دستگاه‌ھای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، مصوب ١٣٨۶موظفند برای ھر گونه خدمات اختصاصی خود که نیازمند تولید و صدور کارت ھوشمند باشد از کارت ھوشمند ملی به عنوان کلید دسترسی به خدمات اختصاصی خود استفاده کنند و سازمان ثبت احوال کشور موظف است ھمکاری‌ھای لازم در این زمینه را با بھره‌برداران به عمل آورد.
البته بنا به تبصره همین تصویب نامه، موارد استثنا به تأیید کارگروھی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌ھای کشور (مسوول کارگروه)، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاع و پشتیبانی نیروھای مسلح و سازمان اداری و استخدامی‌ کشور و سازمان ثبت احوال کشور می‌رسد.
همچنین وزارت کشور موظف است با ھمکاری دستگاه‌ھای ذی ربط ظرف سه سال برای جمع آوری سایر کارت ھای ھوشمند موجود اقدام کند
به نظر می‌رسد که بر اساس این تصویب نامه که به امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری رسیده، باید در انتظار تجمیع تمامی کارت‌های هوشمند، از جمله کارت پایان خدمت، در کارت هوشمند ملی بود.

 

در همین رابطه: تحویل ۹ میلیون کارت هوشمند ملی تا پایان سال/تجمیع کارت‌های موجود

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه تا پایان سال ۹ میلیون کارت هوشمند ملی تحویل داده می‌شود، گفت: در آینده‌ای نزدیک تمامی کارتها تجمیع و ارائه خدمات فقط با کارت هوشمند ملی انجام می‌شود.

 سیف الله ابوترابی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد صدور کارت هوشمند ملی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر ثبت نام تکمیلی را انجام دادند و تعداد زیادی کارت را دریافت کرده اند و به مرور نیز برای افرادی که در نوبت دریافت کارت هستند،   کارت هوشمند صادر می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال از تشکیل کارگروهی به دستور وزیر کشور خبر داد و گفت: در این کارگروه دستگاه‌های مختلف مرتبط با ثبت احوال عضو هستند و قرار است با همکاری دستگاهها زمینه استفاده از کارت هوشمند برای ارائه تمامی خدمات به هموطنان فراهم شود.

ابوترابی گفت: علیرغم همه گرفتاری‌ها و مشکلات صدور کارت هوشمند به سرانجام رسیده و تصمیم بر این شده که حداکثر تا سه سال تجمیع تمامی کارت های موجود انجام شود بطوریکه همه مردم از فقط از یک کارت آن هم کارت هوشمند ملی استفاده کنند.

به گفته وی، جلسات این کارگروه از یک سال قبل آغاز شده و امیدواریم با اتمام پروژه کارت هوشمند در پایان سال به اهداف کارگروه که تجمیع کارتها است، برسیم.

وی با تاکید بر اینکه تامین بدنه کارت هوشمند ملی بر اساس قانون با چاپخانه دولتی است گفت :تاکنون تعداد محدودی کارت صادر شده است و چاپخانه دولتی قول داده تا پایان سال ۹ میلیون کارت را تحویل دهد و ما آمادگی داریم طی ۶ ماه به تمام افراد واجد شرایط کارت ارائه دهیم چرا که ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری لازم را فراهم کرده ایم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اظهار داشت:تاکنون بیش از ۸۴ درصد جمعیت واجد شرایط کارت هوشمند ملی خود را دریافت کردند و بقیه افراد نیز سریعتر برای ثبت‌نام کارت به دفاتر مراجعه کنند چرا که ارائه خدمات فقط از طریق کارت هوشمند انجام می شود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">