ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضرورت افزایش توانمندی گردان‌های سایبری سپاه

| يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۸:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه قلمرو در گردان‌های سایبری بسیار وسیع است، گفت: در گردان‌ها امنیتی و انتظامی ‌و دفاعی زمین، زمان و حریف مشخص است اما در فضای مجازی این را نداریم بنابراین توانمندی در گردان‌های سایبری باید از تمام گردان‌های ما بالاتر باشد.

بسیج‌نیوز - سردار مظاهر مجیدی در افتتاحیه همایش فعالان فضای مجازی ضمن تبریک به مناسبت ایام هفته دولت اظهار داشت: آن چیزی که ساختار و سازمان سپاه بسیج را تعیین می‌کند بر اساس تهدیدات روز است که ما می‌توانیم ساختار خود را طبق آن تعریف کنیم.

وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب اسلامی‌ وقتی انقلاب را به پیروزی رساندند بلافاصله اعلام کردند ما باید ارتش 20 میلیونی را تشکیل دهیم و از همان روزهای اول انقلاب ما یک گستردگی وسیع را برای بسیج طراحی کردیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: آن چیزی که در اوایل انقلاب اهمیت داشت سازمان‌های رزم بود که باید کار را انجام می‌دادند بر همان اساس علاوه بر یگان‌های رزم، گردان‌های مختلفی راه‌اندازی شد که امروز ما گردان‌های بیت المقدس، امام حسین(ع) و گردان کوثر را داریم که در بحران‌های مختلف از آنها استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس وقتی گردان‌های عملیاتی ما وارد کار می‌شدند در همان زمان گردان‌های احتیاط را راه‌اندازی کرده بودیم و  وقتی گردان اصلی وارد عملیات می‌شد گردان احتیاط را وارد منطقه کرده و از آنها استفاده می‌کردیم که رمز موفقیت ما در جنگ‌ها این بود که به موقع و به هنگام از این گردان‌ها استفاده می‌شد.

سردار مجیدی افزود: دو مقوله اصل و اساس کار است یکی گردان‌های دفاعی امنیتی و دیگری شناخت زمان و زمین و اگر زمان را خوب درک کردیم و زمین را خوب شناختیم، می‌توانیم  نیروهای مورد قیاس را وارد عمل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نیز باید گردان‌های فضای مجازی وظیفه و رسالت خود را انجام دهند، گفت: این امر باید پیش از ورود نیروی عملیاتی و امدادی به منطقه صورت گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان درباره سازماندهی گردان‌های سایبری در کشور گفت: امروز سازمان بسیج برای اینکه به این گردان‌ها شکل‌ و ساختار دهد و به آنها توانمندی دهد برنامه‌ریزی کرده تا بتوانیم مسیر را خوب طی کنیم.

وی ابراز داشت: اگر ما بتوانیم فنداسیون و پایه گردان‌های سایبری را خوب راه‌اندازی کنیم در هنگام عمل موفق خواهیم بود و شرط آن این است که سختی‌ها و مشکلات را طی کنیم.

سردار مجیدی با بیان نیاز امروز ادامه داد: ما باید از یک سطح توانمندی بالایی برخوردار باشیم تا بتوانیم وظیفه سازمانی خود را خوب انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در گردان‌های دفاعی و امنیتی هم زمان و هم زمین داریم، افزود: برای گردان‌های سایبری زمان به حداقل رسیده است و نیاز باشد که در شب هنگام عملیات انجام دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه فضای مجازی نه شب و نه روز را می‌شناسد، عنوان کرد: باید کار به هنگام انجام شود.

وی تصریح کرد: قلمرو در گردان‌های سایبری بسیار وسیع است اما در گردان‌ها امنیتی و انتظامی‌و دفاعی زمین، زمان و حریف مشخص است اما در فضای مجازی این را نداریم بنابراین توانمندی در گردان‌های سایبری باید از تمام گردان‌های ما بالاتر باشد.

سردار مجیدی گفت: در این راستا باید برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌های لازم انجام شود تا بتوانیم سطح توانمندی این گردان‌ها را بالا ببریم.

  • ۹۸/۰۶/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">