ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضریب نفوذ اینترنت ١٠/١٦ شد

| چهارشنبه, ۵ دی ۱۳۸۶، ۰۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که این شرکت با تجهیز مستمر شبکه‌ی ارتباطی خود به آخرین فن‌آوری‌های مخابراتی دنیا، با سرمایه‌گذاری کلان و برنامه‌ریزی‌های گسترده به تامین نیاز ارتباطی کشور پرداخته است.

در حال حاضر شبکه‌ی تلفن ثابت با ‌٢٣ میلیون و ‌٥٦٠ هزار مشترک و با ضریب نفوذی معادل ‌٠٣/٣٣ در کشور از متوسط جهانی بالاتر است. همچنین در بخش دولتی، شبکه‌ی تلفن همراه (اپراتور همراه اول) هم اینک به ‌٢١ میلیون و ‌٣٠٠ هزار مشترک با ضریب نفوذی معادل ‌٧٠/٢٩ درصد، خدمات متنوع خود را ارایه می‌کند.

بنا بر اعلام در بخش فن‌آوری اطلاعات نیز شبکه‌ی دیتای کشور دارای افزایش پهنای باند بین‌الملل معادل ‌٩ هزار و ‌٦٢٦ مگابایت بر ثانیه، ‌٢٩ هزار و ‌٩٧٨ پورت دسترسی دایر شده، ‌١٤ هزار و ‌٣٤١ شعبه‌ی بانکداری الکترونیکی و ‌٤٠٣٠ مدرسه متصل به شبکه‌ی ملی اینترانت است. این در حالی است که ضریب نفوذ اینترنت در کشور، ‌١٠/١٦ است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر، ‌٣ هزار و ‌٦٦٨ روستای کشور دارای دفاتر ICT روستایی دایر شده است و تاکنون ‌٥٢ هزار و ‌٥٢٢ روستای کشور از نعمت تلفن برخوردار شده‌اند.

  • ۸۶/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">