ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طراحی 8 هزار درس الکترونیکی برای مدارس

| جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۴ هزار مدرسه وب‌سایت خاص خودشان را دارند و در این وب‌سایت‌ها بیش از ۸ هزار محتوای الکترونیکی به صورت تعاملی وجود دارد.

یوسف نوری، رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش در خصوص هوشمندسازی مدارس اظهار داشت: هوشمندسازی مدارس به معنی به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان مکمل در فرایندهای یاددهی و یادگیری نظام تعلیم و تربیت است.

وی بیان اینکه هوشمندسازی 5 مؤلفه اساسی دارد، اضافه کرد: در مدرسه هوشمند باید دانش‌آموز آمادگی داشته باشد، اولیاء توجیه ‌شده باشند، معلمین آموزش دیده باشند و تجهیزات حداقلی بر اساس شیوه‌نامه مردادماه سال 90 را داشته باشند؛ ضمن اینکه خط اتصال مدرسه که معمولاً اینترانت است نیز داشته باشند و محتوای الکترونیکی، وب‌سایت و ارتباط یکپارچه نیز وجود داشته باشد مثل شبکه ملی رشد که محتوای الکترونیکی خوبی دارد.

رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش با بیان اینکه هوشمندسازی به صورت پایلوت از سال 83 شروع شد ولی متوقف شده بود تا اینکه از سال 91ـ90 شروع شد، افزود: هوشمندسازی 5 مرحله دارد که شامل نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته است؛ نیمه الکترونیک و الکترونیک، فاز اول است و بیشتر مدارس در این فاز قرار دارند.

وی ادامه داد: حدود 28 هزار فضای آموزشی شروع به هوشمندسازی شدند و در حال استفاده هستند و 44 هزار مدرسه به خطوط ارتباطی متصل هستند و حدود 24 هزار مدرسه وب‌سایت خاص خودشان را دارند و کم و بیش استفاده می‌شود.

نوری اضافه کرد: در این وب‌سایت ها بیش از 8 هزار محتوای الکترونیکی به صورت تعاملی وجود دارد که می توانند استفاده کنند و بر اساس دوره‌ها و پایه‌های مختلف تحصیلی تفکیک شدند.

به گزارش فارس نوری افزود: علاوه بر این، شبکه ملی رشد استفاده می‌شود و دو دوره آموزش هوشمندسازی نیز برگزار شده است که 64 مدرس تربیت شدند و در استان‌ها فعالیت می کنند؛ ضمن اینکه کارشناس هوشمندسازی برای مناطق و ادارات نیز وجود دارد.

رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش گفت: در سال جاری حدود 49 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که بخشی از آن تخصیص داده نشده است؛ البته در کل 10 میلیارد و 400 میلیون تومان برای استان‌ها با اولویت دانش‌آموزان روستایی، عشایری و نیازهای ویژه توزیع شده است.

  • ۹۲/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">