ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که بریتانیا تحت رهبری ناتو در حال طراحی حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی به ویژه زیرساخت انرژی روسیه است.

به گزارش فارس،‌ «اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (شنبه) تصریح کرد که بریتانیا در حال شبیه‌سازی و طراحی حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی مسکو است.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، معاون وزیر خارجه روسیه در تازه‌ترین اظهارات خود تصریح کرد که بریتانیا در حال طراحی حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی روسیه است و حملات شبیه سازی شده هکری شامل حمله به تأسیسات انرژی روسیه است که تحت هدایت و رهبری ناتو انجام گرفته است.

سیرومولوتوف در ادامه افزود که تلاش برای هک کردن نهادهای دولتی روسیه به دست عوامل خارجی در سال گذشته «دو تا سه برابر افزایش یافته است».

وی به گزارش ماه گذشته روزنامه «تایمز» لندن واکنش نشان داد که در آن ژنرال «تام کوپنگر-سایمز» معاون فرمانده فرماندهی راهبردی بریتانیا گفته بود که نیروی سایبری ملی به دنبال استخدام افرادی با مدارک روسی است.

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص به خبرگزاری تاس گفت: «بریتانیا به طور سیستماتیک از قابلیت‌های تهاجمی خود برای هدف قرار ادن بخش اطلاعات روسیه استفاده می‌کند» و لندن به طور مداوم رزمایش‌هایی را از جمله رزمایش‌های مشترک ناتو را برگزار می‌کند و در این تمارین نظامی، حملات به «زیرساخت‌های حیاتی روسیه را شبیه‌سازی می‌کند».

این دیپلمات روس تأکید کرد که بریتانیا به طور مداوم حملاتی را به نهادهای دولتی در منطقه «کالینینگراد» و سامانه انرژی مسکو شبیه‌سازی می‌کند.

بر اساس این گزارش، منطقه کالینینگراد از قلمروهای روسیه در دریای بالتیک است که با لهستان و لیتوانی هم مرز است.

سیرومولوتوف در ادامه توضیح داد که سال گذشته، روسیه با «حملات سایبری بی‌سابقه‌ای از خارج از کشور» هدف قرار گرفت که اکثر این حملات از سوی ایالات متحده و اعضای ناتو و همچنین اوکراین علیه روسیه صورت گرفته بود.

بنا بر گفته این مقام روس، سرویس‌های دولتی بیش از سایر بخش‌ها هدف حملات سایبری کشورهای خارجی قرار گرفته‌اند و وزارت خارجه روسیه از جمله نهادهایی بوده که به طور مداوم هدف حملات سایبری قرار گرفته است و «در مجموع حدود 50 هزار حملات هکری در سال گذشته دفع شد».

طبق این گزارش، در 11 آوریل 2022، در آستانه جشن‌های روز کیهان‌نوردی روسیه، هکرها، وب‌سایت «روسکوسموس» سازمان فضانوردی روسیه را هدف قرار دادند. همچنین در سال گذشته، هکرها موفق به دسترسی به پایگاه داده‌های یکی از پیمانکاران سرویس پست ملی روسیه شدند و برخی اسناد داخلی این سازمان را فاش کردند.

بر اساس گزارش راشاتودی، روز چهارشنبه هفته گذشته، مهاجمان سایبری برای مدت کوتاهی یک سیگنال تلویزیونی را در منطقه بلگورود روسیه و کریمه ربودند و گزیده ای از سخنرانی «ولودیمیر  زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را پخش کردند. مقام‌های کریمه، سرویس اطلاعاتی کی‌یف را عامل این حمله هکری اعلام کردند.

  • ۰۱/۱۱/۰۹

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">