ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعدادی از سناتورهای هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه روز گذشته طرحی را ارائه کردند که بر اساس آن غول های فناوری نمی توانند به نفع تولیدات و خدمات خود انحصارگری کنند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، این قانون با هدف مقابله با انحصارطلبی آمازون، گوگل، اپل، مایکروسافت و دیگر شرکت های بزرگ فناوری و جلوگیری از بازاریابی شرکت های کوچک تر و به خطر افتادن کسب و کارهای آنها وضع شده است.

در واقع این طرح قدرت فزاینده فیس بوک، اپل و گوگل را مهار خواهد کرد. تا به حال پیشنهادات زیادی با همین هدف ارائه شده، اما هیچ یک به قانون تبدیل نشده است. بر اساس پیشنهاد امی کلوبوچار و چاک گرسلی پلتفرم های مذکور نمی توانند شرکت های ثالث را مجبور به خرید کالا و خدمات خود کرده و نتایج جستجو را به نفع خود دستکاری کنند.

پیش از این کنگره نیز به این طرح روی خوش نشان داده بود. آمازون در واکنش به این موضوع با صدور بیانیه ای اعلام کرد این طرح در صورت قانونی شدن "به مصرف کنندگان و بیش از نیم میلیون شغل کوچک و متوسط در آمریکا که از طریق فروشگاه آمازون فعالیت می کنند آسیب می رساند و بیش از 1 میلیون شغل ایجاد شده را در معرض خطر قرار می دهد. گوگل هم مدعی شده تصویب چنین طرحی ارائه خدمات رایگان توسط این شرکت را دشوار خواهد کرد.

  • ۰۰/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">