ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح مقدماتی اپراتور سوم ارایه شد

| يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۷:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

طرح مقدماتی پروژه اپراتور سوم تلفن همراه از سوی سازمان تنظیم مقررات ارایه شد.
دکتر وفا غفاریان ، معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی مخابراتی ایران ، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران ، ایلنا ، در خصوص روند شروع فعالیت پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ، اظهارداشت: برای رسیدن به ضریب نفوذ بالای 35 درصد در بخش تلفن همراه کشور طبق برنامه پنج‌‏ساله چهارم برنامه‌‏ریزی‌‏هایی برای اجرای اپراتور سوم تلفن همراه در کشور آغاز شده است.

وی ، با بیان این‌‏که در برنامه پنجم توسعه نیز افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و به کارگیری اپراتورهای بخش خصوصی از اهمیت چندانی برخوردار خواهد بود، تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات طرح مقدماتی پروژه اپراتور سوم را به وزیر ارتباطات ارایه کرده است و هم‌‏اکنون این پروژه در سیر مراحل بررسی قرار دارد.

دکتر غفاریان ، با اشاره به پروژه اپراتور دوم تلفن همراه ، یادآور شد: در پروانه صادر شده برای اپراتور دوم فعال شدن اپراتورهای بعدی دو سال پس از صدور مجوز این اپراتور آمده است و به این ترتیب عملیاتی شدن اپراتور سوم بعد از این مدت خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات ، در خصوص موعد مقرر شده از سوی مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارایه طرح اپراتور سوم تا پایان آذر ماه 85، اظهار بی‌‏اطلاعی کرد و گفت: مطابق پروانه ، فعال کردن اپراتور سوم دو سال پس از زمان صدور مجوز اپراتور دوم امکان‌‏پذیر خواهد بود.

رییس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی مخابراتی ایران ، در خصوص شرایط و ویژگی‌‏های اپراتور سوم نسبت به اپراتور دوم تلفن همراه ، خاطرنشان کرد: همه این ابعاد از لحاظ خدماتی و واگذاری در حال بررسی است و طرح منسجمی در این خصوص ارایه خواهد شد.

وی ، در پاسخ به این سوال که آیا اپراتور دوم ایران‌‏سل به تعهدات خود در زمان مقرر عمل خواهد کرد یا خیر، گفت: باتوجه به این که این تعهدات فشرده است ؛ اما به هر نحو شرکت ایران‌‏سل مصر است که تا پایان تابستان امسال سیم‌‏کارت‌‏های خود را واگذار کند.

رییس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی مخابراتی ایران، در خصوص نحوه واگذاری این سیم‌‏کارت‌‏ها ، اظهارداشت: نحوه واگذاری از سوی ایران‌‏سل اعلام خواهد شد و قطعا با ثبت‌‏نام همراه خواهد بود.

دکتر غفاریان ، در خصوص حضور شرکت ترکیه‌‏ای ترک‌‏سل در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه کشور, یادآور شد: مانعی برای حضور ترک‌‏سل در این مناقصه وجود نخواهد داشت.

  • ۸۵/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">