ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح کاداستر مشکل مالی دارد

| جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای کاداستر است، گفت: تهیه و اجرای کاداستر امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند.

اکرم توفیقی در گفت و گو با ایسنا درباره نقشه کاداستر (حد نگاری) گفت: تهیه و اجرای این نقشه یکی از اصل‌های حفاظت از اراضی و تثبیت مالکیت است بنابراین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حال تهیه نقشه کاداستر برای کل کشور است و در حال حاضر کاداستر اراضی ملی تهیه و اسناد این اراضی نیز دریافت شده است.

وی با تاکید بر این که نقشه کاداستر می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند، تصریح کرد: کاداستر نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری می‌کند همچنین امکان سودجویی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند را به حداقل می‌رساند.

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه تاکنون برای بیش از ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی نقشه کاداستر تهیه و در سامانه ثبت اراضی ملی تثبیت و اسناد تک برگی آن‌ها اخذ شده است، گفت: تهیه نقشه کاداستر برای حدود ۱۱۴ میلیون هکتار اراضی ملی باقی مانده است که باید تا پایان برنامه ششم توسعه این کار صورت بگیرد.

توفیقی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر برای تهیه نقش کاداستر مشکل منابع مالی داریم. منابعی که برای اجرای این طرح تامین می‌شود مطابق تکلیف قانون برنامه ششم توسعه نیست و قانون برنامه ششم توسعه تکلیف سنگینی نسبت به بودجه‌ای که تامین می‌شود برعهده ما گذاشته است.

وی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حال رایزنی با دستگاه‌های مسئول است تا بتواند طبق قانون برنامه ششم توسعه منابع مالی را تامین کند و اهداف ما طبق برنامه پیش رود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز با وجود گذشت یکسال از برنامه توسعه، از بازه زمانی آن برای تهیه نقشه کاداستر جلوتر هستیم.

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها در پایان اظهار کرد: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه نقشه کاداستر اراضی ملی کل کشور تهیه و اجرا شود.

  • ۹۷/۰۲/۰۷

طرح کاداستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">