ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ظرفیت دسترسی شبکه دیتا 5 برابر شد

| يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

با افتتاح پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت پهنای باند داخل کشور در حوزه انتقال به 3300 گیگابیت بر ثانیه و ظرفیت دسترسی شبکه دیتا تا 5 برابر افزایش یافت.

به گزارش فارس، محمود خسروی در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از بهره‌برداری از پروژه‌های تلاش 2 و تجمیع یک و دو خبر داد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه این پروژه‌ها با هدف توسعه پهنای باند شبکه زیرساخت در کشور اجرا شده گفت: پروژه تلاش 2  در راستای توسعه انقلاب لایه شبکه زیرساخت و پروژه‌های تجمیع یک و دو و با هدف افزایش ظرفیت دسترسی شبکه دیتای کشور اجرا شده است.

 

* افزایش ظرفیت پهنای باند داخل در حوزه انتقال به 3300 گیگابیت بر ثانیه

خسروی درباره پروژه تلاش 2 توضیح داد این پروژه با هدف توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت اجرا شده و با افتتاح این پروژه ظرفیت پهنای باند داخل کشور در حوزه انتقال از 2 هزار و 500 گیگ بر ثانیه به 3300 گیگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد و زیرساخت لازم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات به شکل موثر فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت یادآور شد: این پروژه همچنین زمینه افزایش امنیت تبادل اطلاعات در داخل، تامین نیاز اپراتورهای داخلی برای سرویس‌دهی بهتر به مخاطبان و ترانزیت دیتا را فراهم می‌کند.

 

* ظرفیت دسترسی شبکه دیتا 5 برابر افزایش یافت

خسروی همچنین درباره پروژه‌های تجمیع یک و دو اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌های ظرفیت دسترسی شبکه دیتای کشور تا 5 برابر افزایش می‌یابد.

وی توضیح داد: این پروژه‌ها در لایه دیتا به عنوان سومین لایه زیرساختی اجرا شده و ظرفیت‌های ارتباطی را برای اجرای سریع‌تر سایر طرح‌های توسعه‌ای فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: افزایش ظرفیت ارتباطات 31 مرکز مابین لایه‌های دسترسی بر CORE ، افزایش ظرفیت در لایه دسترسی شبکه و نوسازی بخشی از تجهیزات لایه CORE و گیت‌وی بخشی از عملیات اجرایی این پروژه بوده است.

خسروی اضافه کرد: اصلاح توپولوژی شبکه با هدف رفع گلوگاه‌ها و بهینه‌سازی روتینگ شبکه IP از دیگر عملیات اجرایی این پروژه است که در بازه زمانی 180 روزه اجرا شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">