ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه سرعت اینترنت در کشور بسیار کاهش یافته و در ازای آن قیمت اینترنت افزایش داشته که هیچ تناسبی با همدیگر ندارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ خلیل بهروزی فر، در برنامه «گفتگوی اجتماعی » در مورد بررسی چالش‌ها و علل گرانی اینترنت در کشور گفت: اگر قرار باشد قیمت اینترنت افزایش یابد که تا حدودی این اتفاق افتاده باید خدمات دهی آن هم تا حدودی افزایش یابد ولی متاسفانه هیچ تناسبی بین این افزایش قیمت و خدمات وجود ندارد.

وی افزود: نمایندگان مجلس و کمیسیون اجتماعی مجلس به جد دنبال مسئله وضعیت اینترنت و افزایش تعرفه‌های آن هستند و در این راستا وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت مخابرات را به کمیسیون اجتماعی دعوت کرده و اعضا کمیسیون و نمایندگان مجلس سوالاتی از وزیر پرسیدند.

بهروزی فر با بیان اینکه بحث اینترنت در فضای کسب و کار و پژوهش دانشجویان و آموزش دانش آموزان و اصحاب رسانه بسیار مهم است تصریح کرد: با توجه به اهمیت فضای مجازی، فضای کسب و کار اصناف و اینکه پژوهشگران و دانشجویان سرمایه‌های اصلی نظام هستند، نمایندگان مجلس برای بهبود وضعیت اینترنت کشور قدم‌هایی برداشته و اقداماتی انجام خواهند داد و به جد پیگیر هستند.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس برای تحقق مطالبات مردم و جامعه قدم برمی دارند و مطالبه گری می‌کنند و به جد پیگیر دلیل افزایش قیمت اینترنت هستند.

علی توسلی، عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز در ادامه این برنامه عدم توسعه کافی شبکه تلفن ثابت را از مشکلات اساسی عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه این شبکه از نظر زیر ساخت در 15 سال گذشته هیچ ارتقایی نیافته است.

وی افزود: در حال حاضر 9 میلیون کاربر شبکه ثابت در کشور وجود دارد که نیمی از آنها مشترکین شرکت مخابرات بوده و نیمی دیگر از باقی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت خدمات دریافت می‌کنند.

توسلی ادامه داد: در سال‌های اخیر استفاده از اینترنت به حد وسیع توسعه یافته ولی در شبکه مورد نیاز اینترنت ثابت تحول کیفی صورت نگرفته است در حالیکه شبکه بسیاری از کشور‌های دنیا در فیبر نوری توسعه یافته و سرعت اینترنت آنها دهها و صد‌ها برابر افزایش یافته است.

عضو کمیسیون اینترنت تصریح کرد: قیمت اینترنت در ایران پایین است و در سال‌های قبل متوسط هزینه مصرف ماهانه اینترنت در ایران کمتر از 40 هزار تومان بوده است که چند سال است تعرفه ثابت مانده و بر اساس مصوبه‌ای اجازه رشد نداشته است.

وی اظهار داشت: اینکه جلوی افزایش قیمت اینترنت گرفته شود راه حل درستی نیست چرا که اگر تعرفه اینترنت افزایش نیابد زیرساخت شبکه اینترنت توسعه نمی‌یابد ولی در صورتی که تعرفه منطقی شود و با تورم و هزینه‌ها همسانی پیدا کند، امکان توسعه شبکه زیر ساخت اینترنت ثابت فراهم می‌شود.

توسلی بر لزوم توسعه شبکه فیبر نوری و اختصاص درآمدهای ناشی از افزایش تعرفه‌ها در این حوزه تاکید کرد و بیان داشت: تا زمانی که توسعه فیبر نوری محقق نشود زیر ساخت موجود توان افزایش کیفیت را ندارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">