ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه اقلام بهداشتی در فضای مجازی ممنوع است

| سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

 رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به شیوع کرونا گفت: عرضه کالاهای پزشکی و سلامت محور در فضای مجازی ممنوع است و باید از طریق داروخانه و مراکز مجاز انجام شود.

سرهنگ علی محمد پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع جرایم در فضای مجازی بیان کرد: شهروندان برای انجام خرید امن در بستر مجازی، همانند فروشگاه های حقیقی به مجوزها و پارامترهای لازم توجه کنند.
وی با بیان اینکه فروشگاه های اینترنتی معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از سازمان صمت هستند، افزود: برخی از کلاهبرداران این نماد را جعل کرده اند بنابراین شهروندان می توانند با کلیک بر روی نماد و مشاهده کردن مشخصات فروشگاه، تقلبی بودن آن را تشخیص دهند.
سرهنگ محمد پور با بیان اینکه بر اساس مقررات کشوری، خرید، فروش و عرضه هر کالایی که در فروشگاه های حقیقی ممنوع باشد، قطعاً در فضای مجازی هم ممنوع است، گفت: هم استانی ها دقت کنند که برخی از فروشگاه ها که کالاهای ممنوعه را عرضه می کنند، کلاهبرداری هستند.
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به شیوع کرونا ادامه داد: عرضه کالاهای پزشکی و سلامت محور کاملاً در فضای مجازی ممنوع است و باید از طریق داروخانه و مراکز مجاز تحت نظارت وزارت بهداشت تهیه شود.
نکته ای مهم برای چهارشنبه سوری
وی با اشاره به دیگر توصیه های لازم در خرید اینترنتی بیان کرد: از شهروندان خواستاریم از یک کارت بانکی اختصاصی به جز کارت حقوقی و پس انداز، در خریدهای اینترنتی استفاده کنند.
سرهنگ محمد پور با بیان اینکه شهروندان باید با استفاده از پارامترهای مخصوص، در خرید اینترنتی درگاه بانکی اصلی را از درگاه جعلی تشخیص دهند، افزود: در این راستا می طلبد شهروندان بعد از وصل شدن به درگاه بانکی برای پرداخت هزینه، اعداد و ارقام صفحه کلید مجازی را رفرش کنند و در صورت اصلی بودن باید بعد از هر رفرش کردن تغییر کند.
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به چهارشنبه سوری آخر سال بیان کرد: بعضاً شاهد هستیم برخی از طریق سایت ها، ساخت مواد منفجره را آموزش می دهند که باعث بروز مشکلاتی برای سلامت جامعه می شود و باید مد نظر خانواده ها قرار گیرد.
سرهنگ محمد پور ادامه داد: گردانندگان این سایت ها بدانند اینگونه موارد در فضای مجازی ممنوع است و قطعاً توسط مراجع قضائی با آنها برخورد می شود.

  • ۹۸/۱۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">