ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
کایلا عروسک جاسوس

"کایلا" عروسک هوشمندی که قرار بود دوست کودکان باشد اکنون مظنون به جاسوسی و نقض‌کننده حریم خصوصی کودکان است.

به گزارش ایسنا، یک سازمان نظارتی در آلمان از والدین خواسته است عروسک سخنگوی موسوم به "کایلا" را نخرند و اگر خریده‌اند آن را از بین ببرند چرا که هکرها می توانند از این عروسک هوشمند برای سرقت اطلاعات استفاده کنند.

محققان می گویند هکرها می توانند با استفاده از بلوتوث ناامن جاسازی شده در این عروسک به سخنان کودکان گوش داده و با آنها صحبت کنند. "جنسیس"، شرکت تولیدکننده این عروسک هنوز به هشدار آلمان در این باره واکنشی نشان نداده است.

بنابر گزارش یورونیوز، توزیع کننده عروسک "دوست من کایلا" پیش‌تر گفته بود نمونه های اندکی از این عروسک توسط متخصصان هک شده اند و امکان هک آن توسط غیرمتخصصان وجود ندارد و شرکت تولید کننده قادر است نرم افزار آن را ارتقاء دهد.

عروسک کایلا می تواند با دسترسی به اینترنت به سوال یک کاربر پاسخ دهد. نقص امنیتی در نرم افزار این عروسک نخستین بار در ژانویه سال ۲۰۱۵ کشف شد.

شکایاتی از سوی انجمن های حامی مصرف کنندگان در آمریکا و اتحادیه اروپا از سازنده این عروسک به ثبت رسیده است. "کمیسر اتحادیه اروپا برای عدالت، مصرف کنندگان و برابری جنسیتی" گفته است که نگران تاثیر این عروسک هوشمند بر حریم خصوصی و ایمنی کودکان است.

بنابر این گزارش، پیش‌تر نقص ایمنی داده های بازی آنلاین "سلام کیتی" باعث فاش شدن اطلاعات خصوصی بیش از سه میلیون کاربر شده بود که حوزه خصوصی کودکان را به خطر انداخته است. همچنین حمله سایبری به اسباب بازی های دیجیتال VTech باعث فاش شدن اطلاعات شخصی ۶.۴ میلیون کودک شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">