ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

غایبان اصلی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات

| يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

گزارش وضعیت پاسخگویی سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نشان می‌دهد که در مجموع 122 درخواست مردمی از استانداری‌ها در این سامانه ثبت شده که میانگین پاسخگویی آنها فقط 73 درصد برآورد شده است.

به گزارش فارس، بررسی گزارش وضعیت پاسخگویی استانداری‌ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نشان می دهد، استانداری های اردبیل، همدان، آذربایجان شرقی، فارس، آذربایجان غربی، قم، یزد، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، مازندران، خراسان شمالی، زنجان، بوشهر و سیستان و بلوچستان به تمامی درخواست ها و مطالبات مردمی پاسخ داده اند اما این در حالیست که استانداری‌های خوزستان، گیلان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و گلستان نسبت به پاسخگویی به درخواستهای مردمی بی اعتنا بوده و به هیچ یک از درخواستهای مرتبط با دستگاه خود پاسخ نداده اند.
همچنین درادامه گزارش وضعیت پاسخگویی استانداری‌ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نشان می دهد بیشترین درخواستهای مردمی ثبت شده در این سامانه مربوط به استانداری‌های تهران، البرز و خراسان جنوبی بوده که از نظر تعداد درخواستها، استانداری تهران با 13درخواست، استانداری البرز و خراسان جنوبی هر کدام با هفت درخواست در صدر جدول استانداری‌های پاسخگوی کشور قرار دارند.


مدعیان حقوق شهروندی غایبان اصلی دسترسی آزاد به اطلاعات
براساس گزارش وضعیت سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، زیر مجموعه های وزارت آموزش و پرورش ، تامین اجتماعی، شهرداریهای کلانشهرها به ویژه شهرداری تهران و همچنین چند زیر مجموعه ریاست جمهوری به عنوان مدعیان حقوق شهروندانی برغم تاکیدات فراوان و گزارش های مختلف به عنوان غایبان بزرگ سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات هستند.
این در حالی است با توجه به مصوبه صریح دولت و مجلس شورای اسلامی ابلاغ و نامه نگاریهای آن در خصوص اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات متاسفانه این مهم در برخی زیر مجموعه‌های قوای مجریه، مقننه و قضاییه عملیاتی و اجرایی نشده است.
به طور کلی میانگین پاسخگویی استانداری‌ها به درخواستها 73 درصد برآورد شده که در مجموع 122 درخواست مردمی از استانداری‌ها در سامانه انتشار و دسترسی به اطلاعات ثبت شده که از این تعداد به 89 درخواست پاسخ داده شده و همچنین 16 شکایت از استانداری‌ها در سامانه ثبت شده است که تنها به 5 مورد آن پاسخ داده شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">