ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

غایب بزرگ نشست ملی فناوری اطلاعات

| يكشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۴، ۰۵:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – امروز بالاخره نشست ملی انفورماتیک به قول خصوصی ها و فناوری اطلاعات به قول دولتی ها برگزار شد تا از برگزارکنندگان نشست قدردانی شود.

اما در این نشست نکته ای بسیار مهم جلب توجه می کرد. در نشست ملی فناوری اطلاعات متولی فناوری اطلاعات حضور نداشت. این در حالی است که بنابر آخرین تصمیم دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی فناوری اطلاعات در کشور شناخته شد ولی در نشست مذکور اثری از وزیر ارتباطات و حتی نماینده ای از دستگاه متولی فناوری اطلاعات یافت نشد.

وقتی هم با مدیر کل روابط عمومی وزارت ICT تماس گرفته و علت عدم حضور وزیر را جویا شدیم، وی پاسخ داد که بنده برای این نشست دعوت نداشتم و این موضوع را از شما می شنوم!

اما جالب تر آنکه در متنی هم که برای سخنرانی رییس جمهور آماده کرده بودند نیز حتی یک بار نامی از وزارت ارتباطات برده نشد.در متن سخنرانی رییس جمهور و در اقدامی شایسته از معاون مرحوم وزیر آموزش و پرورش نام برده شد ولی از وزیر ICT باز هم خبری نبود و بالاخره تا پایان حتی یک پاراگراف هم از وزیر نهاد متولی فناوری اطلاعات در نشست ملی فناوری اطلاعات نامی برده نشد.

در این نشست از وزیر بازرگانی گرفته تا کلیه نمایندگان ICT دستگاه ها و نماینده چند شرکت خصوصی تقدیر شد اما وزیر نهاد متولی IT نه حضور داشت و نه از وی یا نماینده وی تقدیر شد و نه حتی اسمی از آنها برده شد.

از دیگر نکات قابل توجه در این نشست ملی تقدیر قابل ملاحظه از مدیران دولتی بود. حال آنکه انتظار می رفت از مدیران بخش خصوصی تقدیر بیشتری به عمل آید.

و بالاخره قابل توجه همکاران خبرنگار آنکه از نگاه برگزار کنندگان این نشست بیشتر از یک خبرنگار ارزش تقدیر نداشت و تازه این تقدیر هم با پیشنهاد روزنامه نگاران انجام شد که در غیر این صورت از خبرنگاران اصلاً نامی برده نمی شد. متولیان برگزاری این اجلاس حتی حاضر به دادن لوحی با امضای رییس جمهور به 5 خبرنگار نیز نشدند.

پیش از برگزاری این نشست نیز تلاش های ما برای ارایه گزارشی از عملکرد مطبوعات و رسانه ها نیز ناکام ماند وبه نظر می رسید همه چیز از قبل برنامه ریزی شده و هیچ چیزی نمی تواند تغییری در برنامه و محفل برگزارکنندگان ایجاد کند.

  • ۸۴/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">