ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری انجمنی را تشکیل داده‌اند که با همکاری یکدیگر بتوانند متاورس باز را توسعه بدهند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، گروهی از شرکت‌ها، از جمله برخی از بزرگ‌ترین نام‌های فناوری و اینترنت، با هم متحد شده‌اند تا استانداردهای دستیابی به یک متاورس باز را توسعه دهند. این سازمان، انجمن استانداردهای متاورس (Metaverse Standards Forum) نام دارد و اعضای موسس آن متا، مایکروسافت، هوآوی، اپیک گیمز،‌یونیتی،‌سونی،‌کوالکام، انویدیا و ادوب هستند.

یکی از شرکت هایی که نام آن در این لیست خالی است،‌ اپل است. گزارش‌های متعددی در چند سال گذشته مبنی بر اینکه اپل هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده خود را عرضه می‌کند، منتشر شده است. انتظار می‌رود اپل با عرضه این دستگاه به یک بازیگر اصلی در دنیای متاورس تبدیل شود.

نام بزرگ دیگری که در لیست حضور ندارد، گوگل است. این شرکت روی یک هدست واقعیت افزوده با اسم رمز Project Iris کار می کند.

گفته شده، عضویت در این انجمن برای هر سازمان و شرکتی رایگان است. بنابراین شرکت‌های بیشتری می‌توانند بعداً به این لیست بپیوندند. این انجمن در بیانیه مطبوعاتی خود نوشت: شرکت های متعددی اعلام کرده‌اند که متاورس در صورتی به بهترین وجه محقق خواهد شد که براساس استانداردهای باز ساخته شود.

این گروه همچنین گفت که روی پروژه های عملی تمرکز خواهد کرد. این پروژه ها شامل اجرای هکاتون و کار روی ابزارهای منبع باز است که برای تسریع تست و پذیرش استانداردهای متاورس طراحی شده اند.

گفتنی است که انتظار می‌رود اعضا جلسات انجمن در ماه جولای برگزار شود.

  • ۰۱/۰۴/۰۴

متاورس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">