ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درحالی طبق گفته مسئولان وزارت راه قرار بود فاز ۲ دریافت الکترونیکی عوارض آزادراهی در ۱۰ آزادراه تابستان امسال اجرا می‌شد که تاکنون این وعده عملیاتی نشده است.

به گزارش تسنیم، اواسط اسفندماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی از  پرداخت الکترونیکی عوارض در دو آزاده راه تهران ـ ساوه و قزوین ـ رشت تا پایان سال (97) خبر داده و گفته بود: پس از باز خوردگیری از اجرای این طرح، پرداخت الکترونیکی عوارض در تمام آزاده راه‌ها اجرایی و عملیاتی می‌شود.

دو هفته بعد از اظهارات محمد اسلامی، سید حسین میرشفیع  معاون وقت ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت ساخت از دریافت عوارض یکپارچه الکترونیکی در چهار آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، قزوین-زنجان و کرج-قزوین از بامداد 28 اسفند 97 خبر داده و گفته بود:‌ مردم در صورت عبور از این چهار آزادراه دیگر نیازی به توقف برای پرداخت عوارضی ندارند، بلکه می‌توانند از طریق سامانه‌های الکترونیکی تعبیه شده در طول مسیر و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه اقدام به پرداخت عوارض الکترونیک آزادراهی خود کنند.

این در حالی است که با گذشت حدود 9 ماه از آغاز به کار طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در چهار آزادراه دولتی و در حالی که نصب دوربین‌ها و سیستم‌های مورد نیاز برای ثبت تردد در تعدادی از آزادراه‌های بخش خصوصی انجام شده که همچنان خبری از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در این آزادراه‌ها نیست.

اوایل امسال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از اجرای مرحله دوم الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در تعدادی دیگر از آزادراه‌های کشور تا نیمه دوم خرداد 98 و اوایل تابستان امسال خبر داده بودند. اما در عمل به جز همان 4 آزادراه، هنوز از اجرای فاز دوم طرح آنی‌رو در سایر آزادراه‌های کشور خبری نیست.

در حال حاضر سیستم‌های مورد نیاز برای دریافت الکترونیکی عوارض در 10 آزادراه قزوین -رشت، تهران- پردیس، قم -کاشان، کاشان- اصفهان، ارومیه- تبریز (قطعه 4)، ساوه-سلفچگان، کنارگذر شمالی مشهد، باغچه -مشهد، بندرعباس -بندر شهید رجایی و زنجان- تبریز نصب شده است.

قرار بود در مرحله دوم طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی با نصب دوربین‌ها و سیستم‌های مورد نیاز برای ثبت ترددهای آزادراهی، دریافت عوارض در این 10 آزادراه فقط به صورت الکترونیکی انجام شود، اما با وجود نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها، طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی هنوز هم در این آزادراه‌ها عملیاتی نشده است.

در این بین معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه  از متوقف نشدن اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در کشور خبر داده است.

جلال بهرامی در این‌باره گفت: از همان ابتدا نیز قرار بود اجرای این طرح در آزادراه‌های دولتی آغاز شود تا پس از نقص احتمالی، طرح دریافت عوارض الکترونیکی در آزادراه‌های بخش خصوصی یا آزادراه‌هایی که نهادهای دیگر سرمایه‌گذار آن هستند، عملیاتی شود.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون در حال رفع برخی ایرادات هستیم،‌ تصریح کرد: در حال حاضر عوارض آزادراهی فقط در همان 4 آزادراه دولتی به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.

وی با اشاره به نصب دوربین و سیستم‌های مورد نیاز برای ثبت تردد، دریافت و تحلیل داده‌ها در تعدادی آزادراه دیگر، بیان کرد: برای افتتاح این طرح‌ها باید هماهنگی‌های لازم با راهنمایی و رانندگی باید انجام شود. از سوی دیگر باید تاکید کنم که برخی قوانین کنونی با قوانین الکترونیکی منطبق نیستند که از طریق دولت و تعامل با نیروی انتظامی در حال پیگیری برای حل آنها هستیم.

  • ۹۸/۰۹/۱۸

وزارت راه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">