ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر طرح موتور جستجوی بومی از اعلام دومین فراخوان طرح جویشگر (موتور جستجوی بومی) با هدف شناسایی فعالان این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا یاری، گفت: در جهت تحقق گام‌های دوم و سوم نقشه راه طرح جویشگر بومی، شرکت‌کنندگان در این فراخوان می‌توانند پیشنهاد خود را بر پایه ایجاد و توسعه یک سکوی خدمات جویشگر بومی ارائه کنند.

وی افزود: این پیشنهاد باید با توجه به رویکرد راهبردی نقشه راه و بر پایه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با سایر بازیگران باهدف توسعه سکوهای پیشرفته، توانمند و یکپارچه کسب‌وکار جویش صورت پذیرد.

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به این‌که هدف اصلی طرح جویشگر در این فراخوان ­سرمایه­ گذاری مشترک در توسعه سکوهای خدمات جویش بر مبنای گسترش مشارکت است، گفت: همکاری­ ها در میان بازیگران زیست سامانه به­ ویژه کسب‌وکارهای بخش خصوصی، سازمان‌ها و نهادهای بخش عمومی، مؤسسات پژوهشی و فراهم آورندگان خدمات زیرساخت خواهد بود.

یاری با بیان این‌که سکویی که بر مبنای تجمیع خدمات با محوریت جویش محتوای فارسی شکل می­ گیرد، باید دارای ویژگی­های خاص و الزامات مشخصی باشد  گفت: این ویژگیها شامل معماری باز، قابلیت رشد و مقیاس پذیری، ایجاد اثر شبکه­ ای مثبت، کارا بودن سیستم اعتماد و امنیت، تسهیل استفاده و دسترس­ پذیری، قابلیت تنظیم میزان باز بودن، حاکمیت یکپارچه، کنترل ارتباطات و تعاملات و تسهیل جریان ارزش است.

وی در مورد اهداف کیفی طرح جویشگر در اجرای فراخوان حاضر در جهت پشتیبانی تحقق گام­های دوم و سوم نقشه راه این طرح نیز اظهار داشت: افزایش توانمندی بخش خصوصی در ارائه خدمات بومی جویش و  ایجاد همکاری و رقابت در این حوزه، توسعه فضای رقابت و گسترش تنوع و همزیستی خدمات و کسب‌وکارها در زیست سامانه جویشگر و توسعه پایدار کسب‌وکارهای مرتبط با محتوا و خدمات جویش از جمله اهداف کیفی این طرح است.

دبیر شورای جویشگر بومی تاکید کرد: در نقطه شروع و تمرکز اصلی هر پیشنهاد، ایجاد یک سرمایه­ گذاری مشترک به‌منظور طراحی و توسعه سکوی خدمات پیشرفته جویش بر پایه تحلیل فرصتهای بازار و چالش­های صنعت، مدنظر است.

وی افزود: چالش اصلی طرح در این رابطه، دستیابی شرکت­ها به سطح قابل قبولی از بلوغ برای تشکیل همکاری راهبردی (مانند کنسرسیوم) خواهد بود، که در این رابطه لازم است تا توسعه مدل کسب‌وکار بر پایه یکپارچه‌سازی خدمات و همچنین ایجاد ساختار و فرآیندهای اجرایی به‌منظور مشارکت با سایر بازیگران بخش خصوصی و دولتی مدنظر قرار گیرد.

این فراخوان به مدت ۲۱ روز کاری بوده و تا تاریخ سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ به پایان خواهد رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">