ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرانسه اپل را ۱.۲ میلیارد دلار جریمه کرد

| چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۶:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

سازمان رقابت های آزاد فرانسه جریمه ای ۱.۲ میلیارد دلاری برای اپل تعیین کرده است. این شرکت متهم شده با توزیع کنندگان محصولاتش در فرانسه قراردادی امضا کرده تا قیمت این کالاها را بالا نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  آسوشیتدپرس، قانونگذاران فرانسوی جریمه ای ۱.۲ میلیارد دلاری برای اپل تعیین کردند. این شرکت متهم است برای بالا نگه داشتن قیمت محصولاتش قراردادهایی با توزیع کنندگان در فرانسه بسته است.

این بزرگترین جریمه ای است که سازمان رقابت های آزاد فرانسه برای یک شرکت تعیین کرده است.

به گفته این سازمان اپل و فروشندگان بزرگ محصولات این شرکت توافق کرده اند تا بهای آی پد و برخی محصولات دیگر این شرکت را براساس قیمت گذاری شرکت تولید کننده، تعیین کنند. البته در قراردادهای مذکور  نامی از آیفون برده نشده است.

اپل در بیانیه ای از این روند دفاع کرد و نوشت: سرمایه گذاری و نوآوری شرکت ما از حفظ بیش از ۲۴۰ هزار شغل در فرانسه پشتیبانی می کند.

دو فروشنده بزرگ محصولات اپل در فرانسه یعنی «تک داتا» و «اینگرام میکرو» نیز رویهم به پرداخت ۱۵۵ میلیون دلار جریمه محکوم شده اند. به گفته سازمان رقابت های آزاد فرانسه اپل و این فروشندگان برای عدم رقابت با یکدیگر توافق کرده اند.

سازمان رقابت های آزاد فرانسه نیز در بیانیه ای در این باره نوشت: اپل از نقطه ضعف توزیع کنندگان و اتکای آنان به این شرکت سو استفاده کرده است. به این ترتیب از رقابت میان کانال های مختلف توزیع محصولات اپل شده است. در نتیجه این روند مصرف کنندگان خسارت می بینند.

  • ۹۸/۱۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">