ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برای نخستین بار در کشور، می‌توان گفت مشکل ارتباطات حجاج ایرانی که یکی از دغدغه‌های همیشگی آنها و خانواده‌هایشان بود، به کمترین هزینه در همراه اول و ارتباطات رایگان در اپلیکیشن روبیکا ختم شد.
به گزارش آی‌تی آنالیز در سال جاری و براساس توافقات همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور کشور و خاورمیانه، مشترکان این اپراتور در حج تمتع 1402 می‌توانند از مزیت کاهش نرخ تعرفه آزاد استفاده کنند. بنابراین تعرفه استفاده آزاد از سرویس رومینگ با ارایه تخفیف نسبت به قیمت سابق، به شرح هر دقیقه مکالمه با ایران یا خطوط عربستان 9000 تومان، هر دقیقه مکالمه دریافتی از ایران 9000 تومان، هر عدد پیامک به خطوط ایران 3000 تومان و هر مگابایت اینترنت 2000 تومان است.
همچنین جهت رفاه خانواده ها برای مکالمه با حجاج خود در عربستان نرخ مکالمه بین الملل با خطوط همراه اول با در نظر گرفتن قیمت ترجیحی به 9000 هزار تومان در دقیقه کاهش یافت.
در کنار این بسته‌های متنوع که جزییات و پرسش‌های متعدد پیرامون نحوه خرید و فعال‌سازی آن از طریق مراجعه به بخش ویژه حج سایت همراه اول واقع در آدرس mci.ir/haj تشریح شده است، توجه به این نکته مهم ضروری است که از طریق سیم‌کارت‌های ایرانی مشکلی برای دسترسی به خدمات و اپلیکیشن‌های مالی و بانکی در داخل کشور نیز وجود ندارد. قابلیتی که در سیم‌کارت‌های خارجی در دسترس نیست.
همچنین مقایسه تعرفه‌های خدمات همراه اول با دو اپراتور زین و STC عربستان سعودی نشان می‌دهد که تعرفه‌های این اپراتور به مراتب ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از اپراتورهای خارجی است.
نکته مهم دیگر اینکه حجاج ایرانی مشترک سیم‌کارت‌های همراه اول گذشته از بهترین تعرفه ارتباطی و انبوهی از بسته‌های متناسب با نیاز حجاج از مزایای مهمی نظیر امکان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی در بازگشت به ایران، امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های داخلی و به خصوص اپلیکیشن‌های بانکی، پرداخت ریالی هزینه‌های خرید سیم‌کارت و بسته‌های اپراتورهای ایرانی برخوردار بوده نیازی به صرف زمان، تبدیل ارز، پرکردن فرم‌های خارجی و دیگر پیچیدگی‌های مربوط به دریافت خدمات پشتیبانی از سوی اپراتورهای خارجی در صورت بروز مشکل مواجه نیستند.


در جدیدترین اخبار منتشره اما حجاج ایرانی در سال جاری از امکان و مزیت تماس‌های صوتی، تصویری و متنی بر بستر روبیکا نیز برخوردار شده‌اند.
نکته مهم دیگر آنکه با سوپراپلیکیشن روبیکا قابلیت تماس صوتی و تصویری و پیام‌رسانی متنی رایگان از طریق رومینگ هر دو اپراتور اصلی کشور یعنی «همراه اول» و «ایرانسل» برای حجاج و در کشور عربستان فراهم شده‌ است و به این ترتیب مشترکان این دو اپراتور از این فرصت و مزیت برخوردارند.

بر این اساس، تمامی حجاج ایرانی که قصد خروج از کشور را به مقصد کشور عربستان دارند، می‌توانند با استفاده از رومینگ همراه اول و ایرانسل، تماس‌های صوتی و تصویری و متنی خود را در بستر روبیکا به صورت رایگان برقرار کنند.
همچنین توصیه می‌شود حجاج پیش از عزیمت و در خاک ایران، اپلیکیشن روبیکا را روی گوشی‌های خود و افرادی از خانواده که قصد تماس با ایشان را دارند، نصب و فعال داشته باشند تا بتوانند از امکانات پیام رسان این پلتفرم استفاده کنند.
اما نکته پایانی که حجاج ایرانی باید به آن توجه کنند این است که تنها بخش «پیام‌رسان» این اپلیکیشن با استفاده از قابلیت رومینگ همراه اول و ایرانسل در خاک کشور عربستان قابل استفاده و کاملا رایگان خواهد بود.
به عبارت دیگر با بسته‌ها، امکانات، قابلیت‌ها، کمترین تعرفه‌ها و خدمات رایگانی که از سوی همراه اول و روبیکا برای سفر حج در نظر گرفته شده است، حجاج ایرانی و خانواده ایشان، امسال یکی از بهترین سال‌های ارتباطات دوران حج را پیش رو دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">