ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک فعال حوزه پوشاک با بیان اینکه با وجود ممنوعیت وارادات پوشاک بازار مملو از کالاهای خارجی است، گفت: مشاهدات بازار نشان می‌دهد قاچاقچیان با شگردهای خاص مقررات دریافت کد شناسه کالا را دور می‌زنند.

نادر ملکی در گفت‌وگو با تسنیم، با گلایه از اینکه سیستم اجرای کدشناسه کالا در بخش پوشاک بلاتکلیف است، اظهارداشت: قرار بر این بود تا تمام پوشاک وارداتی در سامانه اطلاعاتی ثبت و کد شناسه کالا دریافت کنند اما مشاهدات بازار نشان می دهد آنها با شگردهای خاص خود از دریافت کد شناسه کالا ممانعت کرده و کالای قاچاق را به آسانی در بازار به فروش می رسانند.

وی با بیان اینکه با وجود ممنوعیت وارادات پوشاک بازار مملو از کالاهای وارداتی است، افزود: جالب اینجاست وقتی بازرسین از آنها کدشناسه کالا می‌خواهند محصول را ایرانی معرفی کرده و به راحتی اقدام به فروش کالاهای خود در بازار می کنند.

این فعال حوزه پوشاک اضافه کرد: اخیراً این مشکل عاملی شده تا تولیدکننده ایرانی هم ملزم به دریافت کد شناسه کالا باشد. اما اجرای این قانون نواقص بسیار زیادی دارد . به عنوان نمونه بازرسین هیچ ابزاری برای بررسی کدهای شناسه کالا نداشته و همین ایرادات باعث شده تا این موضوع به  درستی اجرایی نشود.

ملکی با اعلام اینکه باید بررسی کد شناسه کالا با ابزارهای تعریف شده ای انجام شود، تصریح کرد: بازرسین با کدام ابزار باید بدانند این کدشناسه که برروی کالا نصب شده معتبر است یا خیر؟

  • ۹۸/۰۷/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">