ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فعالیت هزار و ۸۲۴ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ICT

| سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۴:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

تاکنون یک هزار و ۸۲۴ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای ارزیابی شده و دراین حوزه مشغول به فعالیت هستند.
به گزارش ایسنا، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه علم و فناوری کشور، معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری سعی دارد تا با حمایت از این شرکت‌ها درجهت توسعه و رشد دانش‌بنیان در کشور گام بردارد.

براساس ارزیابی‌های انجام شده، از میان یک هزار و ۸۲۴ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، ۱۰۸ شرکت نوع ۱، ۱۴۶۵ شرکت نوع ۲ و ۲۵۱ شرکت نوع ۳ هستند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های تاییدشده دانش‌بنیان نوع ۱، نوع ۲ و نوع ۳ (مستعد دانش‌بنیان) مصوب کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، ارزیابی و تأیید شده‌اند. 

برهمین اساس شرکت‌های تولیدی و نوپای نوع ۲ یا نوع ۳ (مستعد دانش‌بنیان)، مشمول معافیت مالیاتی نخواهند بود.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، معیار ارزیابی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه ای در نوع یک این است که تمامی کالاها و خدمات باید در حوزه فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا باشند.

همچنین معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌های نوع ۲ را براساس اینکه کالاهای ارائه شده،‌ باید در حال تولید بوده یا حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی (با قابلیت بررسی فنی)‌ ساخته شده باشند، ارزیابی می‌کند و خدمات این شرکت‌ها نیز، باید دارای اسناد فروش باشند.

معیار ارزیابی شرکت‌های نوع ۳ فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای نیز باید به گونه‌ای باشد که شرکت طراحی اساسی و قابل توجهی مبتنی بر فعالیت‌های تحقیق و توسعه انجام داده باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">